Hår iFokus

Hår

Etikett: tips-råd
Läst 4064 ggr
Elsaharr
0

Tips på bra men billiga schampo och balsam!

Hejsan! Jag har på senare tid blivit lite mer intresserat av hår, men jag känner inte att jag vill lägga hundralappen på ett frisörschampo. Så nu undrar jag om jag kan få något tips på bra schampon som man kan köpa på en vanlig mataffär som kostar 20-40 kr för en flaska. Tips på billiga och bra Balsam uppskattas också! Jag har ganska torr hud, tjockt hår som blir fett efter ung 3 dagar efter tvätt. Jag har testat BM, men det var inget för mig. Kram!

Zingo ;D

tlover
0

det finns ju andra No poo metoder, tex tvättar jag med bara vatten och det funkar för mig, Balsammetoden funkade däremot inte för mig.

Annars så får du nog bäst men billigast Schampo om du gör det själv. vi gör Schampo till min man och halva släkten.

l'm back

VildaVittra
0

Har du provat Äggtvätt någon gång? Ägg finns ju i mataffärer. 😎 Annars funkar gulsåpa bra om man sköljer ordentligt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[rumelle]
0

Coop X-tra tycker jag är bra.

Trollan92
0

20-40 kronor får man tyvärr inget bra Schampo gör idag. Den flesta är inte ens dryga som frisörs Schampo är. Plus att den flesta b-schampon är utsprätt med vatten vilket innebär att du måste använda mer.. Jag själv använder treseme eller vad de heter. De är de ända mitt hår kan ta då jag testat allt mellan frisör schampon å b-schampon..

Surpan
0

Rekommenderar verkligen pantene! 🙂

/Surpan

Nekoi
0

Kan också verkligen rekommendera Pantene! Just nu kör jag Lush shampokaka, men innan dess hade jag Pantene i flera år 👍

Elsaharr
0

Tack för alla tips! Jag har tidigare bara kört med Wella normal, och det har väl vart helt okej, dock blir mitt hår frissigt av det schampot och nu när flaskan nästan är slut så tänkte jag pröva något nytt. 😊 Om dessa schampon är dryga och räcker länge kan jag tänka mig att betala något högre pris.. #6 Vad kostar dessa Lush och Patene, hur länge räcker dom?

Zingo ;D

Nekoi
0

Pantene tror jag kostar runt 35kr, men jag ska inte svära på det, och räckte för mig mellan ca 2 månader. Lush schampokaka kostar 99kr och sägs räcka 60-80 tvättar, så där beror det ju lite på hur ofta man tvättar håret. Min har räckt snart två månader, och jag lätt 2 månader eller mera kvar i kakan 🙂

tlover
0

#4 Jo om man gör schampot själv 🙂

Det vi gör kostar ca 30:- för 100ml om man inte köper en fancy flaska utan tar en flaska man redan har. Det schampot kan man också anpassa efter individuella behov beroende på vilka örter, eteriska oljor etc som man har i.

Tyvärr kom jag på att det inte funkar för #0 för om man ska göra ett Schampo (och inte tex Äggtvätt el liknande) så kan man inte hitta ingredienserna på matbutiken (eller några kan man men definitivt inte alla).

l'm back

RosaMoln
0

OT men jag blev jätte sugen på att prova schampokakan #8 nämnde :D Har du behövt Balsam efteråt med?

Surpan
0

#10 Här är hennes recensioner av den schampokakan: Del1 och Del2. 🙂

/Surpan

Nekoi
0

#10 Om du går in på artiklarna här så kan du läsa Lush shampokaka del 1 och del 2 😃 När jag hade relativt obehandlat hår så behövde jag inte Balsam, däremot så körde jag ibland med t.ex. håroljor som efterbehandling. Så det beror lite på ditt hårs behov!

RosaMoln
0

#11 och #12 åh tack så mycket! Ska läsa på lite :D