Fett hår
Någon som vet vad man kan göra med fett hår. Är väldigt fet i hårbotten och tycker inte om att ta mig i hårbotten osv. Har ett torrschampo men orkar inte ha i det varje morgon när jag har bråttom till bussen osv.
jag brukar he i torrschampot innan jag går och lägger mig, då brukar det vara perfekt morgonen efter🙂
Oftast får man fett hår/hårbotten för att man använder Schampo som är för starkt/tvättar bort för mycket. Eller att man tvättar håret för ofta. Då tycker hårbotten att det blir för lite fett = börjar producera mer.
Så byt till ett mildare Schampo (utan Sulfater, Silikoner och mineraloljor helst) eller prova någon nopoo-metod som Balsammetoden.
//Jessie
Hur ofta tvättar du håret?
Medarbetare på Skor iFokus
3-5 dagar i veckan tvättar jag håret. 2 dagar har jag idrott och så blir jag lite svett så det behöver tvättas. De andra dagarna har jag t.ex varit ute med djuren så jag måste tvätta håret.
#4 hur fort blir det fett?
Medarbetare på Skor iFokus
#4 har du testat att byta ut några av tvättarna mot tvättar med bara vatten?
Ofta räcker det efter tex träning och liknande.
l'm back
Jag skulle inte rekommendera att tvätta håret mer än 2ggr/vecka!
Jag använder bara Balsam i håret och tvättar 1-2 dagar/veckan. Har kort hår nu också men det ser inte mer smutsigt ut i alla fall! Använder också hårspray varje dag :)
Svettköttlarna runt håret lutar ej så du behöver inte tvätta håret efter träning.. Däremot bör du minska på schamponeringen lite då ditt hår reagerar som de gör :)
Svettköttlarna runt håret lutar ej så du behöver inte tvätta håret efter träning.. Däremot bör du minska på schamponeringen lite då ditt hår reagerar som de gör :)
Du har fått väldigt bra tips! Men jag skulle bara vilja tillägga att jag använder batiste torrschampo och det är verkligen jätte bra! Jag tar alltid i det typ 2 dagar efter att jag duschat då mitt hår börjar se liite fett ut. När jag tagit i det så behöver jag inte duscha på ytterligare 2-3 dagar efter att jag tagit i det. Jag behöver alltså absolut inte ta i det varje morgon. I så fall skulle min hårbotten bara torka ut.