Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 996 ggr
[Lollo 97]
0

Fett hår

Någon som vet vad man kan göra med fett hår. Är väldigt fet i hårbotten och tycker inte om att ta mig i hårbotten osv.  Har ett torrschampo men orkar inte ha i det varje morgon när jag har bråttom till bussen osv.

Unibrow
0

jag brukar he i torrschampot innan jag går och lägger mig, då brukar det vara perfekt morgonen efter🙂

Scorpio97
1

Oftast får man fett hår/hårbotten för att man använder Schampo som är för starkt/tvättar bort för mycket. Eller att man tvättar håret för ofta. Då tycker hårbotten att det blir för lite fett = börjar producera mer. 

Så byt till ett mildare Schampo (utan Sulfater, Silikoner och mineraloljor helst) eller prova någon nopoo-metod som Balsammetoden.

//Jessie

IceTee
1

Hur ofta tvättar du håret?

Medarbetare på Skor iFokus

[Lollo 97]
0

3-5 dagar i veckan tvättar jag håret. 2 dagar har jag idrott och så blir jag lite svett så det behöver tvättas. De andra dagarna har jag t.ex varit ute med djuren så jag måste tvätta håret.

IceTee
0

#4 hur fort blir det fett?

Medarbetare på Skor iFokus

tlover
0

#4 har du testat att byta ut några av tvättarna mot tvättar med bara vatten?

Ofta räcker det efter tex träning och liknande.

l'm back

[Sthlmshundarna]
0

Jag skulle inte rekommendera att tvätta håret mer än 2ggr/vecka!

Jag använder bara Balsam i håret och tvättar 1-2 dagar/veckan. Har kort hår nu också men det ser inte mer smutsigt ut i alla fall! Använder också hårspray varje dag :)

Trollan92
0

Svettköttlarna runt håret lutar ej så du behöver inte tvätta håret efter träning.. Däremot bör du minska på schamponeringen lite då ditt hår reagerar som de gör :)

Trollan92
0

Svettköttlarna runt håret lutar ej så du behöver inte tvätta håret efter träning.. Däremot bör du minska på schamponeringen lite då ditt hår reagerar som de gör :)

Trollan92
0

Jag tvättade håret 1-2 gånger i veckan med ett Schampo tills mitt hår vlev så känsligt. Fick läsa innehållet å mitt hår reagerade på alkoholen som är i. Testade ett Schampo utan å de vlev bra efter de. Så testa ett Schampo utan alkohol, för de spelet fick mitt hår!

hannaj98
0

Du har fått väldigt bra tips! Men jag skulle bara vilja tillägga att jag använder batiste torrschampo och det är verkligen jätte bra! Jag tar alltid i det typ 2 dagar efter att jag duschat då mitt hår börjar se liite fett ut. När jag tagit i det så behöver jag inte duscha på ytterligare 2-3 dagar efter att jag tagit i det. Jag behöver alltså absolut inte ta i det varje morgon. I så fall skulle min hårbotten bara torka ut.