Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 2299 ggr
Unibrow
0

Rosa på slingat hår?

Hej! Jag kände att jag vill prova något nytt och färga håret rosa eller lila, Jag är inte så jättebrydd om att det ska bli än väldigt skarp färg, utan snarare kraftig. Saken är bara den att jag har slingat håret så jag har ljusare slingor och en utväxt på ca 10 cm som går ut i håret. Det jag undrar är vilken hårfärg som är bäst? Jag är inte så jättesugen på att bleka  håret heller även om jag har en mellanbrun hårfärg. Skiftningar i färgen gör inte heller så jättemycket men man vill ju helst inte se helt galen ut. Det  jag undrar är mest hur jag  ska gå tillväga och om det här ens har en möjlighet att se bra ut?

Unibrow
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Färgen är lite rikare cerise aktig i verkligheten, provslingade med revlon colorbomb 200

Surpan
0

Fint det ser ut i den slingan. 🙂 Du säger att du har mellanbrunt hår, men jag tycker du ser ljus ut på bilden, i princip blond. Är den missvisande? Jag har ingen erfarenhet av rosa hår, men testa att köpa en färg från typ Directions och ha i och testa? 🙂

/Surpan

Unibrow
0

Jo den är lite missvisande, är mörkare i verkligheten. Har du någon aning om mängden burkar Directions som skulle behövas till navellångt, ganska  tunt hår?

Surpan
1

Det bör räcka med en skulle jag tro, man kan blanda ut den med inpackning. Men ta två för säkerhets skull, man kan komma att behöva toucha up färgen efter ett tag ändå. Tänk på att tvätta håret med ett djuprengörande Schampo innan för att öppna upp håret, så fäster det bättre. :)

/Surpan

Unibrow
0

Okej, tackar tackar! 😃

[134643]
1

Tänkta bara flika in att jag definitivt skulle ta två burkar till navellångt hår! Är skittråkigt när färgen tar slut mitt i haha. Jag har hår ner till bh-bandet typ, och senaste gången räckte det precis med en burk :)

[Nelley]
0

Jag tycker det nog skulle räcka med en, men köpt två i säkerhetsskull.👍

[134643]
1

#7 Hur lyckas du med att få en burk att räcka till så långt hår? :o Visserligen beror det väl på hur tjockt hår man har, men hade jag haft hår ner till naveln hade det definitivt inte räckt med en burk

[Nelley]
0

#8 Ts skrev specifikt ganska tunt hår, kan dock som sagt inte vara säker. Så två är ju säkrast.😉

IceTee
1

Tänk på att färgen antagligen kommer att bli ojämn eftersom din nuvarande hårfärg är ojämn!
Ha i färgen så länge som du orkar (det gäller i alla fall med manic panic) då det är en toning som inte sliter på håret 👍

Medarbetare på Skor iFokus

Unibrow
0

Tack för alla svar! Har beställt  hem 4 burkar då jag råkade dubbla min beställning, så nu ska inte mängden vara något problem längre iallafall. Beräknas komma hem vid 5:te april så får se om jag lyckas lägga upp någon bild efteråt. Skulle proteinbehandling vara ett bra alternativ innan? Vill helst inte att det blir fläckigt, skulle inte vara så fint både med slingorna och fläckar i håret haha. Vi har en Lanza healing color leave in treatment hemma  som säger att den ska vara bra innan man färgar håret, har någon erfarenhet av det här? Hur förbereder man håret bäst?

IceTee
0

#11 för att få en jämn färg måste ditt hår ha en jämn färg till att börja med!

Unibrow
0

#12 Alltså slingorna har jag inte några problem med, det är bara det att jag vill inte att  det blir fläckigt för att vissa delar av  håret inte tar upp pigment. Alltså som om någon täckt över en del av håret och det inte fastnar någon färg. Min förklaring kanske är knas haha

IceTee
0

#13 om du bara er till att ha färg i hela håret blir det inget problem!

Unibrow
0

#14 Men vad bra, tack! 😃

Surpan
1

Djuprengörande Schampo och varmt vatten innan, sen i med färgen 👍 Det tycker jag funkar bäst. Om det är Directions du kör. Sen om du tycker den är för mörk i burken så kan du blanda ut den med inpackning för bättre färg. Ha sen i den så länge du orkar 🙂

/Surpan

Unibrow
1

#16 så länge jag orkar skulle lätt kunna bli morgon till kväll med lite godis och Netflix, eller finns det ett max? Har du någon favorit när det gäller shampoot förresten?

Surpan
1

#17 Nej det finns ingen max, håll det från att torka bara, så ha typ plastfilm över, och kanske en handduk runt för att hålla det varmt 🙂 Jag använder bara coop extras egna.

/Surpan

Unibrow
0

#18 Jaha låter ju ganska lättgjort, tack för tipset! 🙂