Hår iFokus

Hår

Etikettövrigt
Läst 2551 ggr
tlover
0

Era hårmål 2015?

Vad är era hårmål 2015?

Är det en ny frisyr? En ny längd? En ny färg? eller kanske att fortsätta i samma spår som förra året?

l'm back

tlover
0

Mitt hårmål är att

fortsätta vara snäll med håret

Försöka variera uppsättning mer

fixa bättre "arbetssjalar" till sommaren

nå längden "fingertips/mid thigh" med råge (jag är redan nära men jag tror inte jag hinner till knäna i år).

l'm back

Afturelding
0

Jag ska fortsätta i ungefär samma banor, men jag ska också:
Packa in håret oftare. Det är så himla torrt jämt.
Försöka spara till classic (har tailbone length nu).
Göra S&D oftare. Jag är himla dålig på att komma ihåg det.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Surpan
0

Mitt mål är att inte klippa mig förrän tidigast augusti. Mitt hår växer som ogräs på sommaren, och jag klipper alltid av en lång bit på hösten. Förra hösten gjotde jag inte det, så nu vill jag se hur långt mitt hår blir efter två somrar. Just nu har jag till bh-bandet så jag räknar med mid back lenght om jag klarar målet. Jag kommer använda mig av S&D under tiden :) #1 du får jättegärna lägga upp lite sjaltips sen, jag skulle verkligen behöva ett par.

/Surpan

Grace2009
0

Jag vill fortsätta spara ut mitt hår. Har inget speciellt mål egentligen, utan det får bli så långt som det vill bli utan att vara för besvärligt för mig.

Jag vill lära mig nya håruppsättningar (försöker lära mig nautilus bun just nu
men får inte ihop det! är TBL för kort?)

Jag vill att WO ska fungera för mitt hår. Jag gick cold turkey med WO så mitt hår har varit allt annat än vackert. Idag har jag officiellt klarat av 8 veckor WO.

Nekoi
0

Mitt mål är att bli ytterligare ett steg blondare, och annars fortsätta lite som vanligt.

Jag vill delvis spara ut lite längd, men samtidigt funderar jag på en lila tipdye som sedan antagligen kommer att klippas bort. Men det är ett kanske än så länge.

Det vore roligt att lära mig lite frisyrer, men jag är helt hopplös med hår så tror inte det kommer att gå 😂

jollycox
0

Jag ska fortsätta ta hand om mitt hår bra.
Börja med s&d.
Lära mig fler uppsättningar med pinnar.
Har just nått mitt första mål som var till bh-bandet. Nästa (och kanske sista) mål är till armbågarna. Är tveksam om det hinner växa så mycket innan året är slut. Kommer nog sätta ett delmål i cm.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

tlover
0

#3 Jag hade tänkt sy mig en (för arbete på gården) men när du säger det så behöver jag en finare för när jag ska på stan också. Hittar jag nån bra så får jag försöka att komma ihåg att tipsa.

#4 Det finns tutorials för kortare hår på youtube annars (jag tror man söker på tex "short hair nautilus" eller så).

l'm back

The Fame
0

Vill ha 50 cm långt hår innan året är slut, tror att det bör gå. Det är ca 40 cm nu.

IceTee
0

Att inte glömma bort att ta topparna när de blivit lite slitna (som jag har nu i några månader…) Hitta en bra färg för utväxten Forsätta växa ut min sidecut jag skaffade för 1,5 år sen så allt följer med när jag sätter upp det i en toffs Bli bättre på att massera hårbottnen Få friskare och friskare hår (det tar ju tid innan allt hår blivit friskt och man fått bort det gamla håret) Tror att det är det!

Medarbetare på Skor iFokus

IceTee
0

Jo juste, glömde en grej Att hitta ett bra sätt att torka håret på som ger volym utan att håret blir jätte fluffigt!

[Nelley]
0

-Växa ut min egna hårfärg mer

-Oftare s&d

-Allmänt friskare

Har inte så tydliga mål😃

Perly
0

Ta hand om håret så att det mår så bra som möjligt är väl stora målet :)

-Fortsätta med endast träkam/vildsvinsbort och fingrar vid utredning

-Lära mig fler olika uppsättningar med pinnar (dock svårt när håret är väldigt v-klippt samt uppklippt i många lager hehe, mycket glider ut)

-Införskaffa en bättre sax (så jag inte behöver åka till mamma varje gång det är dags för S&D)

-Lära mig hantera håret ordentligt, så att det stannar kvar i flätor etc. istället för att glida ur precis allt -.-

-Komma på om jag ska försöka spara ut mer längd eller fortsätta klippa av 15-20 cm två ggr per år för att hålla håret på nuvarande längd ( växer som ogräs tills dess att det når svanskotan i längd 🤪)

Alltid Oavsett

[Rhodugune]
0

Mitt mål är att fortsätta i samma spår, ta hand om det efter bästa förmåga och se hur långt det blir.
Jag hoppas på att nå classic igen innan året är slut, men det är viktigare att mina ändar fortsätter att hålla sig friska så det blir att regelbundet köra S&D och toppa det ett par gånger under året vid behov, så att de inte blir allt för uttunnade av S&D jag gör.

Just nu håller jag på försöka hitta ett bättre sätt att skydda det på natten.
Tyvärr snurrar jag runt från sida till sida som en tumlare så jag kan inte ha det utsläppt.
Jag har haft det i en fläta länge, försökte sen med att fläta det med en Paranda för att skydda ändarna, ville komma ifrån att använda hårsnodd direkt på håret.

Problemet är att jag känner att sen mitt hår är väldigt tunt i ändarna, har fairy tale endings, så blir flätan så tunn i sin tur vilket gör att mina ändar blir alldeles krusiga och de trasslar sig lätt och det sliter verkligen på dem mer än vad jag trott.

Just nu sover jag med en hög knut uppe på huvudet för att skydda mina ändar bättre, men hårbotten är inte lika glad, känner att den behöver vila från mer tajta håruppsättningar som drar upp håret emot hårriktningen.
Hårknutar är mitt favoritsätt att ha håret på dagtid också, för jag är helt hopplös på att fläta, så det gör inte saken bättre.
Min hårbotten är rätt känslig överlag och jag är nu ständigt öm och oroar mig att det här ska ge mig den jobbiga typen av hvudvärk jag kan få ibland när jag är öm.  

Funderar på att sy en sidenhätta eller liknande.

Hur har ni håret på natten?
Om det är okej att jag frågar här annars kan jag skapa en separat tråd.

Moalinn
0

Fortsätta som jag gjorde hela 2014.

- Balsammetoden.

- Inte färga håret alls utan låta det växa ut och få min naturliga hårfärg igen.

Annars borde jag väl bli lite bättre på att klippa mitt hår. Sist blev håret väldigt kort runt virveln så det stod upp vad jag än gjorde. Gången innan det blev det världens jack i luggen och folk reagerade väldigt haha. Övning ger färdighet i guess.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[pusselbit]
0

Spara ut min naturliga hårfärg helt. Få längre

TatsuOni
0

Mina mål är att:

Få det så långt som möjligt. Ska nå waist lenght och förbi i år.

Använda hårpinnar oftare.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[rumelle]
0

Mitt mål är att inte tröttna på längden och få för mig att kapa av håret. 😛

Trollan92
0

Jag har nyss bytat Schampo och de gjorde så jag fick mina vågor tillbaka. Älskar de, så jag ska spara ut. Har mörk mörkt brunt hår ner till bh-bandet typ å funderar på att slänga i en röd för att få lite snygghet i de! :D

kanin och häst
0

Mina är att vara ännu snällare mot håret och få Classic! :)

Ett liv utan djur är inte värt att leva

IceTee
0

Jag är nyfiken, vad betyder "classic"?

TatsuOni
1

#20 Här kan du se alla olika längder, inklusive classic. http://har.ifokus.se/articles/54d34c628e0e7427470000ce-harlangd?discussions-1

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Zadeira
0

Klippa topparna vid behov.

Fortsätta med Balsammetoden och dessutom försöka bli bättre på ordentlig inpackning då och då.

Färga utväxten oftare och inte låta det bli 3 cm ljusbrun utväxt till mitt svarta hår innan jag tar tag i det.

Börja ha håret utsläppt oftare, och hitta fler skonsamma frisyrer som jag trivs med.