Hår iFokus

Hår

Etikett: nopoo
Läst 1150 ggr
[bat]
0

Ska jag fortsätta eller ge upp?

Försökte det här med BM förr förra året, slutade med att jag tappade så mycket hår att jag prompt la av - som konsekvens då mitt hår hade blivit så tunnt och efter mycket om och men rakade jag av mig allt i Juni i år. Bästa! Jag gav dock BM en till chans i september och höll på tills förra månaden, (hade fått in en bra metod och testade alternativa tvättar med bikarbonat o.sv innan jag slutade helt) för jag hade börjat tappa hår igen!! Nu vet jag inte vad jag ska göra. Känns som att håravfallet inte kommer försvinna då det krävdes en rakning förra gången. Håret blir fett ännu snabbare nu än förut och jag fick t.om. Mjäll. Tips på hur och med vad jag ska gå vidare med nu för att mitt hår ska bli bättre?

Trollan92
1

Låter konstigt att BM ger håravfall. De brukar alltid ligga i stress å hur man mår å äter faktiskt! Fett fortare? Ja då tvättar du håret allt för ofta. Högst 1-2 gånger i veckan tycker jag är bra nog! :) Har du testat bara vanligt, Schampo å Balsam? Hur va ditt hår då? Och vad för märke använder du på de? :)

[bat]
0

#1 Det är många på t.e.x lockigt. se som varit med om liknande och det började i samband med BM. Så drog den slutsatsen, skulle vara överlycklig om det visar sig vara nåt annat! Tvättar en gång i veckan och haft avfettningsperioder då jag gått längre än så när jag använde BM. Men just nu när man har längre hår och slutat helt så verkar det gått tillbaka:! Brukar använda Natusan & märken som inte har så mycket skit i sig. Tycker det är märkligt att det blivit såhär fastän jag fått en nystart och har i princip helt obehandlat hår. NÄR jag har nytvättat hår så är det så man önskar att det alltid ser ut, men förutom håravfallet. :/

Surpan
0

Hm.. Jag har hört om folk som fått mer håravfall av Balsammetoden, men jag är ändå inne på samma spår som #1, det låter väldigt konstigt att du tappat så mycket hår att du måste raka dig. Hur är det med stressen? Jag tappar väldigt mycket hår när jag varit stressad. Hur äter du? Någon specialkost eller liknande?

/Surpan

[bat]
0

#3 Jag går på uni, så stress är en självklar faktor. Men jag upprepar: Har aldrig haft dessa problem förut utan har alltid uppstått från min användning av BM. Äter en rätt så varierad kost, rätt mycket vegetariskt ''kött''-ersättning och liknande, men annars inget annorlunda. =/ Bara orolig att det ska vara bestående.