Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 1550 ggr
mejamylove
1

Sluta med silikoner

Funderar på att sluta med Schampo och Balsam med Silikoner men vet inte hur jag ska gå tillväga. När vet man att det inte finns några spår kvar av silikon i håret efter man tvättat med sulfatschampo? Hur lång tid tar det? Vet att det är olika för alla men på ett ungefär?

Cederin
0

Alla spår av silikon försvinner efter 1-2 omgångar Schampo. :)

Medarbetare på Naglar och Hår

mejamylove
0

Tackar! vad ska man göra efter det för att det inte ska vara så hemskt slitet? inpackning? Om man har blå toning(directions) och sen gör inpackning, försvinner det blåa då? om man väntar nån dag emellan toningen och inpackningen?

hannaj98
0

Toningen borde väl inte försvinna snabbare med inpackning än om man tvättar med Schampo. Men har aldrig tonat håret så jag vet inte. Tänkte du börja med Balsammetoden (undvika Silikoner och Sulfater, alltså bara använda Balsam när man tvättar håret) eller ska du fortfarande använda shampo? Jag använder sen en månad tillbaka Balsam metoden och ser redan en stor förbättring på mitt hår. Om du ska börja med Balsam metoden rekomenderar jag stinamarkans blogg, där skriver hon allt om hur man gör och vilka produkter som är "tillåtna" osv. 

http://stinamarkan.se/blogg/den-kompletta-guiden-balsammetoden-metoden-utan-schampo

mejamylove
0

#3 Tänkte börja med BM efteråt ja :) Tackar för sidan

Cederin
2

All semipermanent färg (som Directions) försvinner mer eller mindre oavsett tvättmetod :) Dock så tror jag att Schampo får det att gå ur fortare än med BM eftersom Sulfater är så starkt rengörande.

En till sida om du vill läsa mer om BM: lockig.se :)

Medarbetare på Naglar och Hår

mejamylove
0

#5 Jotack, har färgat med Directions över två år nu så jag vet hur kämpigt det är med att ha kvar färgen, därför jag tänkte börja med BM :) Tack för all hjälp 👍

[Nelley]
0

Du kan ju annars använda sulfatfritt Schampo och silikonfritt (såklart) Balsam.👍

mejamylove
1

#7 Något tips på nåt sånt Schampo?

hannaj98
0

stina markan har även en lång lista på sls fria schampon. Jag har dock inte testat något sls fritt Schampo men där har du ju iaf många som du kan googla lite på och se vad du kan få tag på i någon affär nära dej (om du inte vill köpa online) och något som passar ditt hår till ett pris som du tycker är lagom. 

http://stinamarkan.se/blogg/beauty/balsammetoden/godkanda-produkter-for-balsammetoden-del-6-sls-fria-schampon

[Nelley]
0

#8 Hm, ja bodyshops rainforest, det är nog det jag kan utantill haha. Kommer fram mycket om du googlar.👍Lita inte på allt du läser dock, många vill ju bara ha pengar.😃

[pusselbit]
0

Har någon av er luktat på Weledas schampon?  Det är den enda produkten inom hud/hårvård  jag blir illamående av att lukta på, och jag är en sån som luktar på allt🙂 Förknippar det med gammalt fyllo typ! Usch