Hos frisören då?
Jag kör med Balsammetoden, altså använder jag ALLTID bara Balsam! Men när man ska klippa sig hos frisören och de tvättar ens hår, använder de ju shampo? Hur gör man då? Ska man säga emot?
Nej jag skulle inte bry mig. Jag åtminstone går inte till frisören så ofta och det är ju bara att köra med sista-schampo när man kommer hem!
Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se
Tvätta håret innan, och förklara att du inte vill att dom ska använda några produkter i ditt hår.
Eller så tvättar du med sista-schampot igen när du kommer hem.
//Jessie
Antingen så tvättar du håret innan och förklarar att du inte vill ha några produkter i håret eller så kör du ett sista shampo nästa gång du tvättar håret.
Jag tror att det kan ställa till en del i håret. Det tar ju lång tid av vänja av sig från schampoo. Så säg att du inte vill ha schampoo eller produkter i håret. De kan ju blöta ner håret om de vill.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Det ställer aldrig till några problem för mig. Frisören tvättar mitt hår och har i all möjlig jox medan hon arbetar och nästa gång jag tvättar håret använder jag sista-schampot och sen är allt precis som vanlig igen. :)
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus
Tack för alla svar!
#4 Det tar inte alls tid för håret att "vänja av sig från shampo" ända skillnaden är att det sliter mindre på håret när man kör Balsam metoden samt att övergången från shampo till bara Balsam kan vara en omställning. Jag har haft veckors uppehåll från BM och använt shampo och det blir inte alls svårt att gå tillbaka till Balsam efter sista-shampot.
Jag har hört att man kan ta med sig egna grejer och be dom tvätta med dom :)
Får man fråga vad sistashampoo är? ^^'