Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 1249 ggr
Surpan
2015-01-20 13:33
0

Lush

Hejhej!

Är det någon här som använt olika Lush produkter till håret? Kanske Schampookakor eller inpackning? Eller kanske Henna?

Berätta gärna, jag är supernyfiken!

/Surpan

Maria
2015-01-20 13:41
0

Jag har använt Lush Schampookakor i flera år.

Jag gillar den med tjära bäst och jag har alltid tyckt att håret blivit "renare" än med vanligt Schampo men jag vet inte om det är inbillning. Jag tycker i alla fall att mitt hår håller sig renare längre.

Numera är jag mer eller mindre gråhårig (efter att ha tappat håret under cancerbehandling) men även när mitt hår var min ordinarie färg så tyckte jag om kakorna.

Dessutom räcker de väldigt länge så jag tror att det är ekonomiskt.

/Maria

Surpan
2015-01-20 13:47
0

#1 Spännande! Hur upplever du hårets kvalité efter att gått över till kakorna? Använder du balsamkakorna också? 🙂

/Surpan

Maria
2015-01-20 13:51
0

Nej, jag har aldrig använt balsamkakorna men jag gillar inte vanligt Balsam heller för mitt hår brukar bli alldeles platt.

Jag tyckte som sagt bara att det blev renare och höll längre.

/Maria

Ikajo
2015-01-20 14:01
0

Jag är allergisk mot parfym och kan inte använda vanliga tvålar och schampon men jag kan använda Lush eftersom de har naturliga oljor i sina produkter.

Jag har använt lite olika varianter av deras schampokakor och har väl inte tyckt att det är någon större skillnad på resultatet. Nu har jag ofta väldigt kort hår så mitt behov är ganska minimalt. Annars gillar jag deras Karma, det är en doft som går igen i flera av deras produkter.

Vad gäller Balsam så rekommenderar jag Retread. Det är flytande Balsam visserligen men ändå.

Annars är alternativet att helt enkelt inte tvätta håret så ofta. Två-tre gånger som max, gärna mindre. Annars torkar du ut håret.

Jag kan inte svara på hårets kvalitet då jag endast använt parfymfritt innan. Själen blev gladare?

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Surpan
2015-01-20 14:44
0

Retread är jag jättesugen på! Jag använder inte schampoo själv just nu, men nya återfuktande produkter är alltid välkommet.

/Surpan

Surpan
2015-01-20 14:53
0

Hmm.. Jag såg nu att både retread och H'Suan wen hua har SLS i sig.. Låter kontisgt. :/ R&B verkar inte ha det dock, men det är ju ett leave in Balsam.

/Surpan

[pusselbit]
2015-01-20 17:10
0

Har testat schampokakan.. Håret blir rent som med inget annat Schampo pga så mycket Sulfater :)