Håret blir aldrig rent :-(
Hej..
Förr blev mitt hår rent även om det är slitet, men nu har jag testat med olika schampoon och Balsam men håret är alltid fettigt när det torkat igen. Vet inte vad problemet är men har ni ngn mirakelkur / mirakelschampoo? Pris spelar ingen roll.
Fallet är: jag har blekt hår, inte sönderfärgat (har varit värre) men blonda slingor i och slitna toppar. Tvättar håret mellan var tredje och femte dag. Tränar varje dag men tvättar inte håret efter. Nu för tiden är det alltid fettigt efter tvättningarna, förr var det mer luftigt.. Jag vill ha det mer glansigt och rent.. Tips?
Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono
Så blev mitt hår när det var väldigt torrt. Jag tvättade det men blev flöt så fort de torka. Då köpte jag en intensiv kur från loréal och efter 3 tvättar var håret som nytt.
||My Love For Animals Is Immortal||
Låter som att du tvättat håret så mycket så du tvättat bort talgen! Börja med att sluta tvätta håret så ofta bara 1-2 ggr i veckan å resten av veckan använd torr schampoo! Talgen kommer då att komma tillbaka utan problem! :)
#7 Du sin ju även vara i min sitta. Använt Schampo med alkohol i, dagen efter va de fett igen. Då är de alkoholen som torkar ut håret å håret producerar mer talg :/ Aldrig använt torrschampo så det kan du inte fråga mig. Men kolla upp ditt egna Schampo å se ifall de är alkohol i. Isåfall kan de vara problem också!
Du kan bu även vara i min sitts*