hjälp med blekt hår
Har en fråga angående hårfärg. För ett tag sedan blev jag trött på mitt mörka och blekte det ihopp om att snabbt få en blond färg som ligger nära min naturliga. Såklart blev det ju inte som jag hoppats och det visste jag redan innan. I hårbottnen är det gult/vitt och i längderna mer ljust orange.
Jag vill ju inte vara vithårig så kommer hursomhelst behöva färga in en blond färg. Vad jag hört ska man färga in guldiga nyanser för att dämpa det gula, men askiga för att dämpa det orangea? Men askiga gör väl gult hår grönt? Hur hade du gjort?
Har silverschampoo och Balsam hemma men vet inte om det är effektivt mot orange?
Silvershampo alt. lila blekning tar ut orangea och gula toner, man kan också använda sig av askorbinsyra för att ljusa upp det.
Man ska ladrig hel bleka ett går. Då blir de lätt blont i hårbotten å orange på topparna.. De e för att på huvudet är håret som fräschast och inte vart med om mycket och bleker dig normalt. Men topparna har säker vart med om mycket färgning m.m å tar längre tid.. Silver Schampo ska du absolut inte använda varje gång du duschar, då kommer ditt hår bli alldeles för torrt. Kombinera med vanlig Schampo.. Mitt tips. Dra slingor å sätt bara blekningen i topparna. Ha koll vela tiden å håll fönstrens stängda. Blekning å färg får inte få kyla på sig för då kan prosaisten stanna. Ha heller inte håret i en klump. Ha de så spretigt som möjligt för är de i en klump så blir de för varmt å där de e varmt bleks de snabbas. Hoppas dd hjälper! Lycka till!!!
Man kan göra med en plastpåse över håret för att det ska bli varmare när man bleker det.
Helst en genomskinlig påse för att ha koll på de :)