Tappar hår
Hej! Jag har den senaste tiden haft en väldig ångest över mitt hår som inte tycks vilja sitta kvar på mitt huvud. Jag har färgat håret mycket, och har använt hårfön + plattång dagligen de senaste ett och ett halvt året, jag tvättar även håret i stort sätt varje dag. (Den senaste månaden har jag blivit bättre). Men jag vill så gärna ha tillbaka mitt tjocka, fylliga långa hår som jag hade för två år sen! jag är ju endå bara sjutton år… Jag har använder just nu moroccanoil Schampo och Balsam, och äter hårkontroll tabletter. Har slutat använda värmeverktyg och inte färgat på tre månader.. (en början iafl..) Jag är så tacksam för alla tips och råd som jag kan få och jag vill gärna se för och efterbilder om ni har några sådana!! (Bilden är mitt hår för två år sedan och idag)
Jag färgade sönder mitt hår tills det "rann av i dushen" och provade efter det mycket saker men det som funkade för mig var Balsammetoden. Ett extra plus med Balsammetoden är också att du antagligen inte behöver fixa det så mycket för att det ska se bra ut alltså behöver man inte hålla på lika mycket med hårfön, plattång och andra värmeverktyg för att få det att se snyggt ut. Om du vill veta mer om BM så är lockig.se ett jättebra forum.
#1 de tror jag inte på. Vad jag lärde mig på min frisör linje och alla praktiker så blir håret för glatt å fräscht för att jobba med. Tidigast dag 2 efter duschning är håret som bäst att styla :)
Fast håret blir inte så glatt efter BM eftersom man inte har massa produkter med Silikoner och annan skit i. Och jag menar inte att det blir lättare att styla utan mer att man inte behöver styla det alls lika mycket eftersom det får volym och blir snyggt naturligt eftersom man inte tillför massa skit till håret.
#6 Haha tänkte nästan att det var en vurpa. Ingen fara! 🙂
/Surpan
#7 xD haha
TS Hur är det med maten och stressnivån nu jämfört med då håret var "bra" el vad di kan kalla det? Mycket stress eller dålig kost påverkar ju också håret.
Själv har jag märkt stor skillnad på hur tjockt håret är sen jag började tvätta med bara vatten (dvs det är tjockare nu efter nästan ett år med bara vatten). Jag har även "daltat" mer med håret detta år (skaffat träkam ist för plastkam, sätter upp håret varje dag med "snälla frisyrer" etc ) men även om bara vattentvätterna inte är hela delen så gör det sin del.
Däremot säger jag inte att du måste testa just bara vattentvätt (WO) andra "no poo" metoder kanske du vill testa först. När det gäller vad som passar ens eget hår så måste man testa sig fram helt enkelt (BM funkade inte så bra för mitt hår tex men med WO har jag inte haft nått problem alls).
l'm back
hårbottensmassage om du inte redan gör det! Det kan göra underverk för håret 👍
Medarbetare på Skor iFokus