Hår iFokus

Hår

Etikett: hårvård
Läst 1550 ggr
sammy78
1

Använder ni djuprengörande schampo?

Är nyfiken på om ni använder djuprengörande Schampo?
Om ni gör det … hur ofta?
Och tipsa gärna om bra djuprengörande schampon!

Tacksam för all ev. hjälp/tips!

tlover
2

Nej jag gör inte det. Jag tvättar bara håret med vatten (så kallat Water only) och det tvättar mitt hår rent så jag ser inte varför jag skulle använda Schampo.

Jag har inte använt Schampo på snart ett år.

l'm back

sammy78
0

tlover

Använder du inga styling produkter ?

Använder själv stylingprodukter (har mycket tjockt hår)…. därav frågan om djuprengörande Schampo.

tlover
2

#2 Nej själv gör jag inte det (har också tjockt hår men sätter upp det varje dag och jag har så långt att det inte behövs stylingprodukter).

Det ska däremot finnas stylingprodukter man kan tvätta bort med bara vatten http://www.nopoo.se/har/

l'm back

Trollan92
0

#1 hur blir håret rent på bara vatten?

Perly
0

Aldrig. 🙂

Alltid Oavsett

Perly
0

Kan tillägga att jag inte ens visste att det existerade sådant.

Alltid Oavsett

tlover
3

#4 Med den mekaniska rörelsen. Det viktigaste när man tex tvättar händerna är ju inte tvålen utan den mekaniska rörelsen (dvs den mekaniska rörelsen tar bort mer än tvålen) nummer två är att man sköljer med vatten så tvålen kommer först som nummer tre (men jag använder tvål till händerna, jag torkar ju inte mig där bak med håret precis).

Man får gnugga/massera mer än med Schampo däremot men det är ju inte negativt med hårbottenmassage.

Men vi har djur, odlingar, tränar osv och ingen har reagerat på att jag har smutsigt hår. Jag har också min man då och då som "testsniffare" och han har inte märkt något. Det luktar ju inte parfym längre utan mitt hårs egen doft men det luktar inte hönsskit eller liknande.

l'm back

Trollan92
0

#7 På tal om tvål? Så är ju tvål även bakterie dödande :) de borde ju även Schampo också vara? För tillslut blir de väl väldigt smutsigt utan Schampo eller? Eller hut länge har du hållt på? :)

tlover
4

#8 I slutet av januari har jag tvättat med bara vatten i 1 år.

Tvål i sig är inte bakteriadödande (om inte man köper specialtvål) det gör bara att smuts löses enklare (så man inte behöver skrubba lika länge) det som tar bort bakterierna är att dom sköljs bort. Dvs samma princip som med att tvätta med bara vatten, man behöver bara "skrubba" längre.

l'm back

Trollan92
0

Okej :)

Scorpio97
4

Jag kör på Balsammetoden och använder alltså inte Schampo alls. Personligen tycker inte jag att djuprengörande låter bra, jag tror det skadar håret mer än vad det gör nytta.

//Jessie

IceTee
0

nästan aldrig, använder inte produkter som behöver ett tungt Schampo nämligen!

Medarbetare på Skor iFokus