Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 958 ggr
Feelicia
0

Funkar de på mörkt hår??

Jag har typ mellan brunt hår.

I oktober tonade jag de jätte mörkbrunt.

De har nästan gått ut men de är typ en röd ton på håret närmast hårbotten och mörkare längre ner.

Jag skulle vilja färga blå dip dye som jag tänkt på sen i somras.

Men eftersom jag har ganska mörkt hår, tror ni de skulle funka utan att bleka innan eftersom de blir ofta typ orange när man bleker de!

Jag tänkte testa med lagoon blue från diretions.

Tror ni de skulle synas utan att bleka innan?

Är de starka Färger från diretions som syns bra?

Trollan92
0

Eftersom du har mörka toppar nu så måste du nog bleka. Toning binds på utsidan av hårståret medans färg går in i hårståret, de är den ända skillnaden med de håller lika bra. Så jag skulle bleka. Är du rädd för orange toppar så håll håret isär under blekning och inte i en knut för då blir de som varmast i mitten å allt kan bli dåligt. Håll koll på din blekning, då är risken mindre att de inte blir orange :)

Trollan92
0

Jag skulle råda dig stt blanda i vatten å Schampo i blekningen ifall du gör de hemma. De blir en avfärgning och mer skonsammare för håret och man har lite bättre kontroll över de också :)

Feelicia
0

okej tack så mycke!

[EvelinaL]
0

Du måste ha näst intill platina ifall du vill att den blå färgen ska sätta sig.

Feelicia
0

Ehh och vad är "platina" ?? #4

Trollan92
0

Hon menar typ is blond :)

Feelicia
0

Okej

eeip
0

Bra att tänka på när man färgar just blått är att se till att verkligen bleka ordentligt så det inte blir orange/gult, utan nästan vitt. Annars blir det lätt grönt istället för blått… Har en kompis vars hår vart väldigt ojämnt blekt, så hans hår blev blå-grön-flammigt… Visserligen rätt snyggt och han brydde sig inte nämnvärt, men kan vara bra att veta ifall det verkligen är jämnt blått du är ute efter.

Har för övrigt själv dip-dye sen i somras, och fördelen är ju att om det verkligen skiter sig så är det inte så himla farligt att klippa av det ^^

[rumelle]
0

Som #8 säger så kräver blå färg att man i princip har blekt håret till vitt eller väldigt ljust blont utan gula toner för att det ska bli snyggt. Blått är dessutom dem färg som håller sämst och du kommer behöva slänga i lite toning då och då för att det ska hålla sig snyggt. Ett tips är att blanda lite toning i balsamet varje gång du tvättar håret.