Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 699 ggr
hjartelyckanskaniner
0

Tips för att få mindre skadat hår?

Skulle behöva lite tips för att få håret att bli mindre skadat och växa snabbare. Jag använder schampoo och Balsam med araganolja samt hårolja med araganolja. Använder tangle teezer som borste för att förhindra att skada håret. Då jag är en ninja när jag sover så har jag flätat håret då det annars ser ut som svinto. Känns som om det borde slita mindre om inte hela håret är ihoptrasslat? Simmar 3ggr/v samt tränar på gymet, cyklar och springer, vilket gör att jag tvättar håret 1-2ggr/dag. Använder badmössa för att förhindra att det slits pga allt kloret. Klipper mig ca 3 ggr/år och tar endast det slitna då jag vill spara ut 30-40cm längre hår för att kunna göra en snygg ombre med tre Färger istället för två som jag har i nuläget. Tacksam för svar 😊

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Scorpio97
1

Har du läst om/provat Balsammetoden?

Jag simmar också, men brukar då inte tvätta håret ordentligt om jag vet att jag ska duscha igen på kvällen eller dagen efter. Känns som att det blir mindre slitet att bara tvätta med vatten.

//Jessie

Ethina
0

Man ska växla mellan olika schampoon, så köp ett annat som du kan byta med emellanåt. Jag fick TREsemmé 7 day keratin smooth i julklapp och tycker att de funkar jättebra. Använder hårolja vid behov. Smetar in ordentligt med Balsam och låter det verka i kanske 20 minuter om jag har tid. Jag tycker att det blir finare och finare för varje dag som går :)

[EvelinaL]
0

Jag skulle säga byt borste många tycker att tangelteazer är jättebra just för att den får ut tovor och gör håret mjukt men dom har vassa plastpiggar som mer eller mindre river isär dina hårstrån satsa på en bredtandad kam och en bra svinhårsborste. Eftersom alcohol är extremt slitsamt kan det vara bra att utesluta det tex. genom att köra Balsammetoden eller helt enkelt plocka bort att produkter med alcohol i.

hjartelyckanskaniner
0

#1 har testat BM, men mitt hår blev som ett smörpaket. Blev inte bättre för att jag väntade i någon månad för att se om det blec bättre. Köpte ett godkänt Balsam. Att stunta i att duscha håret efter simningen fungerar inte. Håret blir jättetrassligt efter kloret. Spelar ingen roll om jag är i vattnet i 30 min bara för att lära simbarnen att simma, eller om jag själv träningssimmar. #2 har precis börjat med detta :) innan hade jag head and sholders. Vi säljer detta schampoot på jobb då och då, så jag passade på att testa det. Budjetvariant av moroccanschampoot. #3 har testat svinhårsborste och det funkar inte. Håret spretar åt alla håll och kanter. Denna borsten känns bättre och min frisör rekommenderade den till mitt hår. Hon har stått ut med alla konstiga idéer man haft. Hon blev inte speciellt glad över att jag började simma igen, då hon hade en massa jobb när jag var yngre.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Trollan92
2

Att du duschar håret varje dag sliter också fruktansvärt mycket. Varför duschar du de så ofta. Svettköttlsrna runt håret luktar inte, bara på andra ställen på kroppen. Jag duschade bara mitt hår ca 2 gånger per vecka då jag har så bra hår. Täppa ner på de så ska du se att du har mindre skadat hår :)

tlover
2

#4 När du testade BM använde du ett godkänt sista tvätten Schampo?

Du skulle ju kunna testa att tvätta med bara vatten de gånger du inte simmar ev tvätta med bara Balsam el liknande. Då skulle du ju kunna dra ner de mest slitiga tvättarna till 3 ggr/vecka.

Se till att försöka ha håret så otrassligt som möjligt dvs sätta upp el fläta håret (i snälla frisyrer) så ofta som det går. Vill du skämma bort håret extra mkt kan du sova i nattmössa i Satin el siden eller åtminstånde ha satin/siden örngott.

Undvik allt som skaver på håret tex gummiband m metall/plastkanter, kammar/borstar m plastkanter, håruppsättningssaker m vassa kanter etc. Börja alltid utredningen av håret från topparna men dra borsten i hårets riktning.

undvik kemikalier och värme i största möjliga utsträckning kanske vill du testa S&D också.

l'm back

[EvelinaL]
0

Om du tvättar håret så ofta är det inte konstigt att BM inte funkade samt att en månad är för lite tid för att säga att det inte funkade. Att din frisör rekomenderad borsten betyder inte särskilt mycket eftersom nästan alla frisörer använder sig av massa produkter som sliter på håret endå. Tvätta håret max. 3 gånger i veckan, borsta det inte när det är blött (i så fall med en bredtandad kam) och försök undvika produkter med alcohol i.