Balsammetoden, jätte jobbigt
Balsammetoden funkar inte för alla! pröva att byta Balsam eller sluta :)
Jag tycker att Balsammetoden är jättebra men jag får samma problem som du efter några månader. Det jag gör då är att tvätta med Schampo en gång (sulfatfritt) och sedan bara börja om igen. Funkar superbra! 🙂
Tack! Gjorde sista tvätten för någon vecka sedan då jag varit hos frisören … :)
#3 Jag tror det.. Hur vet man om man har fått ur allt?
Live
Laugh
Love 
#4 Man fortsätter att skölja lika länge när man tror man fått ur allt brukar folk säga
l'm back
#5 Tack ska prova det. :)
Live
Laugh
Love 
Jag har använt BM sedan i Maj och det har hela tiden fungerat jättebra men nu på senaste tiden har det kliat något fruktansvärt i hårbotten! När jag tittade mig i spegeln för en stund sedan såg jag att hela håret är fullt av Mjäll! Har aldrig någonsin haft Mjäll förut, vet inte riktigt vad jag ska göra. 😢
Hej igen! Jag provade att skölja jätte länge men det kliande ändå, slutade med att jag fick ta till med schampoo och det kliar ändå … Vad ska jag göra? Sluta?
Live
Laugh
Love 
Jag skulle börjat med att göra en ordentlig oljeinpackning i hårbotten. Sen hade jag bytt Balsam och provat något annat ett tag och se om det förändrades. När jag använder Neutral som tvättbalsam får jag klia i hårbotten direkt efter första tvätten, men när jag tvättar med annat Balsam så försvinner klådan direkt och hårbotten mår fint. Så prova att byta Balsam.
Hur ofta tvättar du håret?
#9, okej. :) Hur gör man det? Kan man använda rapsolja?
Jag försöker att tvätta håret så lite som möjligt, men det blir lätt väldigt fettigt nu när jag kör Balsammetoden så runt 2 gånger i veckan skulle jag tro, ibland lyckas jag ha håret uppsatt så då blir det bara en…
Live
Laugh
Love 
Jag hade också problem att det kliade jättemycket och Mjäll som jag hade från innan gick inte bort. Även fast jag var duktig och sköljde med äppelcidervinäger.
Sen efter ett tag gjorde jag sistatvätten igen. Så jag försökte gnugga in balsamet mera och skölja längre och sköljer alltid med äppelcidervinäger utspätt i vatten. Och nu är det jättebra, inget Mjäll och inget kliande. Jag kör med Garant såklart och elvital nutrigloss hårinpackning.
#10 Olivolja eller kokosolja är det jag föredrar. Massera in i hårbotten tex innan sängdags, sov med ett gammalt örngott som inte gör något om det får fettfläckar och skölj ur på morgonen.
Vid ursköljning är det bäst att massera in sitt tvättbalsam (vilket jag tipsade om att du bör byta också) och låta det sitta i 10-15 minuter innan ursköljning. Skölj med ljummet vatten, inte varmt. Sen tvättar jag ur det en extra gång med tvättbalsam och avslutar med att skölja hårbotten med kallare vatten.