Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 837 ggr
Allt2
0

Hur ofta färgbomba?

Hur ofta behöver jag på ett ungefär färgbomba om jag bestämmer mig för att färga mitt hår rött? :)

TatsuOni
1

Rekomenderar dig att göra det varje gång du tvättar håret för att hålla färgen så fräsch som möjligt.

Hur ofta tvättar du håret? När jag hade rött och använde färgbomb så tvättade jag håret två gånger i veckan och använde färgbomb vid varje tvätt. Ju mer sällan du tvättar håret, dessto längre håller färgen😛

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Allt2
0

#1 Jag tvättar det var till varannan dag men jag försöker skära ner p det för att göra det mindre fettigt men går sådär :(

Allt2
0
TatsuOni
1

#2 Om du tvättar det så ofta så kommer färgen att gå ur snabbt. Rekomenderar dig att dra ut på hårtvättandet lite mer och att använda färgbomb vid varje tvätt om du vill hålla färgen så fräsch som möjligt.

Vad du använder för produkter i håret spelar också roll. T ex hårspray och mjällschampo drar ur hårfärgen otroligt snabbt.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Allt2
0

Åh okej :/ hmm… Ja tack så mycket, anv inte mjällschampo och inte hårspray så ofta!

IceTee
0

Mood har en bra färgbomb som sitter upp till 7 tvättar! Dock skulle jag rekommendera att ha den den ungefär var 3dje tvätt! Och försök dra ut på tvättarna, använd torrschampo mellan om det blir fett! Något som kan hjälpa är att sluta med Silikoner och mineraloljor och använda ett sls-fritt Schampo, alternativt börja med Balsammetoden!

Medarbetare på Skor iFokus

Allt2
0

#6 Ska kolla upp det med att ta bort ämnen i schampo/balsam  tack :)

IceTee
0

Har hjälpt mitt hår att behålla färgen mycket bättre 👍

Medarbetare på Skor iFokus