Hår iFokus

Hår

Etikett: produkter
Läst 1473 ggr
Skogsraah
0

Ni som använder veganska produkter!

Jo, ni som använder veganska hårprodukter! Alltså typ Lush, Urtekram, Faith in Nature, Naked, Maria Nila, Dessert Essence och allt som finns.

Vad använder DU och vad tycker du om de produkter du testat? 🙂

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

[pusselbit]
0

Testat urtekram Schampo lavendel. Gillade det inge vidare, upplevde att håret kändes väldigt strävt och tovigt (hade inget med silikon att göra eftersom jag inte använder det i något Schampo sen tidigare heller) så den flaskan står nu full i mitt badrumsskåp, skulle inte rekommendera detta!

Har testat faith in natures schampon lavendel, hampa, dessa gillade jag mer än urtekram. enda nackdelen var att det var vattnigt i konsistensen och jag upplevde både faith in nature och urtekram jobbigare att applicera än vanligt Schampo. Testade balsamet hampa och det var inte tillräckligt återfuktande och väldigt vattnigt. Första tvätten var en wow-effekt sen var det ingen höjdare..

Från Lush : Har deodoranten aromaco, denna var kanon de första veckorna sen funkade det inte alls!  Torrschampot innehåller främst majsmjöl och har samma effektivitet som just majs mjöl. Ansiktstvätten fresh farmacy gav akne och min syster med samma hy testade aqua marina med ännu värre resultat. Men däremot är deras ansiktsvatten tea tree kanon bra och även ansikts skrubben let the good times roll! Schampokakorna är extremt rengörande men också aningen uttorkande p.g.a mycket sls i,  schampokakorna gillar jag dock och även balsamet vegansese kan jag rekommendera, det är lätt i konsistens men ändå bra!

Maria Nila, Du menar inte Maria Åkerberg? :)

Skogsraah
0

#1 Okej okej! Också hört lite si och så om Urtekrams hårvårdsprodukter. Gillar dock deras hudvårdsprodukter. Veganese från Lush har jag också hört mycket bra om. Skulle vilja införskaffa i några bra produkter därifrån för torrt och skadat hår.

Nej jag menar Maria Nila. Maria Åkerberg har jag ingen aning om vem det är 🙂

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

[pusselbit]
0

Haha:) annars kan jag rekommendera Maria Åkerberg, har lite grejer där ifrån som jag tycker är riktigt bra! Schampot Lemongrass kan jag absolut rekommendera för blont hår!

satsuke
0

Jag använder Pureology just nu. Funkar rätt bra men jag kommer inte riktigt överens med hårets struktur än, har inte haft det så länge. Ska testa ett tag till och se hur det blir. Mitt hår blir väldigt lätt stort och frissigt så jag vill ha Schampo och Balsam som slätar ut det så mkt som möjligt…

Skogsraah
0

#4 Okej! Ska kolla upp det märket mer. Inte hört så mycket om det.

rebeka
1

Jag använder Maria Nila massor. Tycker att allt är jättebra, och färgbomben håller så bra på mitt hår. 👍

A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing. 

Wony
0

Jag testade ett Schampo och Balsam från Urtekram, tror det var "rose". Mitt hår blev fruktansvärt strävt och trassligt av det. Lär inte använda deras produkter igen… Nu använder jag mig av Balsammetoden, och då Faith in Nature's Balsam med Jojoba. Funkar jättebra som vårdande Balsam tycker jag.

Skogsraah
0

#7 Jag har inte hört så mycket bra om Urtekrams hårprodukter heller. Jag har dock deras duschcreme och hudlotion och de är superbra! Är ju ett rätt billigt märke, så på det viset är det bra.

Wony
0

#8 Jag testade ett par gånger, för att se om jag bara behövde vänja mig, men nä. Mitt korta hår blev trassligt direkt. Även sambon som testade det reagerade över hur mycket torrare håret blev. Däremot älskar jag Faith in Nature, i alla fall det balsamet jag har. Det håller verkligen mitt hår trasselfritt och fint i minst en vecka! 🙂

Skogsraah
0

#9 Tråkigt att det blev så! Ja jag har hört mycket bra om Faith in Nature. Kommer helt klart prova 🙂

Nu ska jag dock förbi en LUSH-butik imorgon och tänkte stacka på mig lite hårprodukter 😃 får vara värt pengarna!