Hår iFokus

Hår

Etikett: nopoo
Läst 858 ggr
aarina
0

Fråga om balsammetoden

Jag undrar varför man hellre ska tvätta med Balsam än  med Schampo utan Sulfater. Har det att göra med om man är lockig eller ej? (Det är inte jag)

Kan tillägga att jag testat BM nu nån vecka och är helt förvånad över att håret hållt sig rent flera dar! Nu tvättade jag det idag igen fast det inte "behövdes" :)

Scorpio97
2

Balsam sliter mindre och är mer återfuktande än Schampo, även om schampot är utan Sulfater helt enkelt (: Har ingen betydelse om du är lockig eller inte.

Om du inte känner att håret är smutsigt, så går det bra att tvätta med bara vatten och eventuellt ta lite återfuktande Balsam i längderna bara. Sen bara tvätta riktigt med Balsam när du känner att det behövs. Men det gör man som man vill med, såklart.

//Jessie

Kadoor
0

Som #1 skriver så sliter Balsam mindre på håret. Även om schampot är utan Sulfater så är Balsam det bästa alternativet. Schampo behövs egentligen inte alls, det är bara vi människor som håller fast vid det. Varför inte bara använda Balsam som är godkänt istället för att hålla på att envisas med att använda Schampo? Man behöver inte tvätta håret om man inte känner att det är smutsigt, man ska ju helst undvika att hålla på med håret för mycket, och då räknas även tvätt. Det är alltså bara bra att inte tvätta det så ofta. :)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Cederin
0

Det är egentligen ingen större skillnad på att använda ett sk. tvättbalsam eller sulfatfritt Schampo (förutsatt att det inte är massa annat skit i den), förutom att schampot i 9 fall av 10 är ruskigt mycket dyrare.

Medarbetare på Naglar och Hår