Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 2199 ggr
Tollefsenpower
0

Tappar mycket hår

Hej!

Jag behöver all tips och råd jag kan få. Jag är 21 år och tappar hår. Idag borstade jag försiktigt igenom det en par gånger, sen räknade jag hårstrån som var på borsten kom fram till 95 hårstrån. Gick sedan i duschen räknade sedan håret på golvet där sammanlagt med borstningen och duschningen kom jag till 108 hårstrån. jag Har även tappat mer hår under dagen. Använder Fashion extra haircare Schampo och Balsam. Tar emot all tips jag kan få. Men man ska tappa ca 100 hårstrån om dagen va?

[Nelley]
0

Min syster gjorde det också när hon var 24~, hon använde massa dyra produkter och hårvitaminer, slutade bleka och gick till vc. Det var inget speciellt, det kan variera med åldern och så, vem vet? Om fem år kanske du har dubbelt så tjockt hår. Men så kan det ju bero på sjukdom också, eller bara nån produkt du använder, om du färgar mycket, borstar ofta, matvanor, har du ändrat något spec. det senaste? Om du är orolig så kan du ju gå till vc och så kan de kolla dina värden och sånt. Sedan lossnar ju håret/bryts av när det är slitet, är det de? När var sist du klippte det? :)

mandymoo
0

Jag har också tappat massor av hår sista månaden, det är nästan så att man står med tårar i ögonen när man ser hur mycket varje gång jag borstar håret. Och jag har kollat mina värden för att se om det är något sånt men det är det inte.

Har tappat av mig hälften av mitt hår på den här tiden. Och sitter också o funderar på vad jag kan göra själv, äta vilka vitaminer eller mineraler som kan vara till positiv hjälp.

Tollefsenpower
0

Har inte ändrar nåt som jag kommer på. Topparna kanske är lite slitna men inte mycket. Äter bra med mera maserar också hårbotten när jag har i schampoo och balsam

TatsuOni
2

Börjar håret bli tunnare? Jag tappar då över 100 hårstrån om dagen året runt och har ändå tjockt hår. Skulle tro att antalet är ividuellt. Vet även att många tappar mer hår på hösten. Annars kan det bero på hormoner, kost, stress m.m

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Tollefsenpower
0

Ja, det börjar bli tunnare även fast jag alltid haft tunt hår. Äter bra, känner mig inte stressad.

TatsuOni
0

#5 Är du orolig så kan det vara en bra idé att åka till vårdcentralen och kolla dina värden precis om #1 föreslog.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Tollefsenpower
0

Det kan jag göra

molam
1

Om du inte hunnit åka till VC ännu vill jag rekommendera Bjäst, he på maten, det ska stärka håret och göra hår växten bättre man ska heller inte Tappa så mycket hår då, det är alltså som näring år håret min bror fick det som förslag då han har väldigt tunnt hår pga alla mediciner han har behövt ta, hans hår har blivit mycket bättre, sen testade vi även på hundarna (frågade självklart Vetten först) och även deras päls har blivit mycket bättre med bjäst  ^^

Man blandar då ner en och en halv tesked bjäst i maten

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Facie
0

Jag tappar otroligt mycket hår.. Ibland så mycket att jag blick chockad, haha! 100 hårstrån =ingenting!

Pretty wise //

Tollefsenpower
0

Tack för era tips.. tappar nog uppemot 120 hårstrån per dag testar allt jag kan och tar emot alla tips jag kan få. Blir så deprimerad av detta :/ Det har pågått ett bra tag nu

Tollefsenpower
0

Vart köper man Bjäst #8 känner mig dum nu XD

molam
0

Bjäst Köptes på Hälsokost ^^ nog det bästa jag kan rekommendera som är receptfritt ^^ Sen blir det ju inte bättre på ett par dar utan du måste fortsätta ta det några dar KAnske tom veckor en gång om dan. ^^ Tror det står Bruksanvisning oå förpackningen! Kan inte kolla själv då Förpackningarna är kastade och bjästen är i en burk :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

mikkan01
1

Att man tappar hår kan bero på så många faktorer, man får se tillbaka lite på hur man behandlat sitt hår och hur man mått de senaste månaderna.
Det kan vara allt från strama uppsättningar till stress till gener. Hur ser din familjs hår ut? Har de tunt hår så är det rätt sannolikt att du också får det….
Hår har också olika livslängd, man kan inte räkna med 100 hårstrån per dag. Ibland är det mer och ibland mindre, det skiftar från dag till dag, från år till år.

Stressa inte över det för mycket, är du ändå orolig tycker jag att du borde kolla upp det på vårdcentralen innan du börjar experimentera med massa preparat så du kan utesluta att det är någon vitaminbrist eller sköldkörteln eller vad det nu kan vara som ligger bakom det hela. 🙂

~mikkan

[pusselbit]
0

Vädret är min tanke,  man kan tappa hår när temperatur luftfuktighet och sånt ändras vet jag :)