Hår iFokus

Hår

Etikettnopoo
Läst 642 ggr
Officielle
0

BM, 3:e gången?

(La upp det här inlägget på Lockigt hår iFokus för några dagar sedan men det verkar dött där så jag hoppas på få svar här istället!) Har skrivit lite om Balsammetoden här innan men nu har jag lite fler funderingar. Jag har testat BM två gånger tidigare. Första gången använde jag mig av Garant Såklart Balsam och tyckte håret blev lika rent som med Schampo, enda problemet var att jag upplevde att jag tappade mer hår. Andra gången jag testade BM var i somras. Då testade jag Neutrals Balsam och tyckte inte att håret kändes rent ens direkt efter tvätt. Vet inte om det berodde på att det var väldigt varmt och svettigt under sommaren. Jag vill verkligen att det ska funka och är nu beredd att testa det en tredje gång. Vad ska jag göra för att få det att funka? :) (Är Garniers honey treasure inpackning godkänd?)

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

tlover
1

Det bror ju på vad som var "fel" förra gångerna.

Om du tex använde sista tvätten Schampo bara en gång förra gången kanske just du behöver använda det två gånger.

Du kanske inte hittade rätt Balsam för just ditt hår.

Du kanske inte tvättar/masserar det nog länge etc etc.

Själv så gav jag upp på BM, tvättade med Schampo några år och gick sen över till WO vilket funkade från första veckan för mig så även om just BM inte skulle funka för dig kan det finnas andra nopoo metoder som funkar.

l'm back