Hur får man bort kokosolja?
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Tack för era svar skall se om det finkar med att ha balsamet i en längere stund och om inte det funkar så tar jag en shampoo tvätt. Jag lag ungefär 1-2tsk kokosolja från öronen neråt och hade i oljan i kanske en halv timme (mitt hår är lite länger än till nyckelbenen)
#4 Det är väldigt mycket. Jag har max en tesked i när jag ska göra en riktig inpackning över natten, till vardags har jag en liten klutt stor som en lillfingernagel. Mitt hår går nästan ner till rumpan.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Oj jag trodde jag lag väldigt lite för på denna sida stod det att man skulle ha en hand full med Olja :0 http://grongava.se/info/articles/60/byid
#6 Jisses, ser att de har skrivit det men det är heltokigt!!
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
När jag gör en inpackning så har jag ibland betydligt mer än en tesked i håret. Jag brukar ha i honung blandat med vatten på slutet för att lättare få ur oljan. Sedan kör jag två eller tre omgångar med Balsam som får sitta i en stund. Jag får ur oljan på det sättet.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Jag brukar nog ta en tre-fyra matskedar till mitt hår, enligt min erfarenhet så har en tesked Olja svårt att täcka varje hårstrå fullt ut. Dela gärna upp håret och mätta sektion för sektion så att man fördelar det överallt. Mitt hår suger upp oljan som en svamp (poröst, blekt hår dock) trots att jag har det helt lufttätt med plast, ungefär bara hälften Olja brukar vara kvar efter några timmar! Efter en sådan behandling känner man verkligen resultat 🙂
#9 Så brukar jag också göra och då är mitt hår också en svamp trots att det är i bra skick🙂
Lite ot… man kan alltså använda kokosolja när man kör BM? Jag har rätt nyligen börjat med BM. Kokosolja använde jag i håret innan och tycker det är jättebra. Kan jag fortsätta med det nu trots BM så är jag jätteglad! Kokosolja använder jag till hela kroppen förresten! Toppen tycker jag som är en torris.
#13 Det låter bra! Ja jag har också använt lite och framför allt i topparna.
tack för alla tips, jag fick bort oljan 👍
#15 Tack! 😘
#17 Vad skönt att du fick bort den!