Koksolja.
Jag kör BM och har hört bra om kokosolja? köpte ekologisk kallpressad kokosolja idag i affären vad gör det för håret, ser det bättre ut eller? och hur ska man lägga det i håret? vore bra med tips :)

Äta det?
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Jag brukar använda det innan dusch för att skydda hårstråna mot vattnet. Tar lite i nedre halvan av håret kanske 3-12 timmar innan dusch. Ta inte för mycket bara, det kan var svårt att få ur.
Zepp vadå äta det? man kan ha kokosolja i håret och äta det men nu gällde detta en fråga om hårvård.
Brukar använda de o ha i håret ett tag innan jag bleker det. Gjorde det nu när jag gick från brunt till blont o hur konstigt de än kan låta så var de nästan inget slitage jämfört med när jag blekte utan kokosbollar, lite torrt i topparna men de försvann efter en inpackning, de blir som en skyddande barriär typ. Man kan oxå använda de som inpackning håret blir mjukt o fint.
Såg nu att jag stavat fel i rubriken menar kokosolja någon kan ändra på det om dem har lust..
Haha oj menade kokosolja inte kokosbollar. ..
ahahahah:D
Jag använder det som inpackning över natten och sen tvättar jag ur det på morgonen efter, då blir håret väldigt lent och glansigt.🙂
Det finns massor av bra ämnen i kokosolja, dessutom kan den "tränga in" i håret men för det krävs det att man har det i ganska länge, minst 3 timmar.
Jag rekommenderar det som både inpackning (där man sedan låter Balsam sitta över oljan i ca 15 min när man är klar, löser upp det lättare än Schampo gör!) eller som Leave-in 🙂 Det räcker med några droppar som man gnuggar mellan händerna och fördelar i längderna, detta motverkar friss och hjälper till att hålla fukten i hårstråt instängd.