Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 664 ggr
Tanjis
0

slitet hår, vill spara ut

Mitt hår blir väldigt lätt torrt och flygigt och slits väldigt lätt. För en månad sen kom jag på att jag skulle bleka håret för att se om jag passar i blont hår…….. det är väl typ 100e gången jag har restat det och blir alltid lika missnöjd och mitt hår blir totalförstört efter bara en blekning så ja, efter nån vecka när jag låtit håret vila några dagar så färgar jag om det och då gjärna i svart eller rött. Den här gången var jag dock klok och valde en färg som var så lik min egna som möjligt(kommer knappt ihåg vad jag hade för hårfärg men det blev nog bra) och tänker att jag ska slippa utväxy0t, och så kan jag ju tona om jag vil leka med Färger. jaja hur som helst är mitt hår ganska så slitet nu. Kan man köpa massa oljor och liknande som slätar ut håret och låssas som att det regnar och skippa det där med klippning? Med handen på hjärtat så är det nog åtminstonne 5 cm som är slitet

Halvdansken
0

Sluta använda shampo, så rättar det till sig. I varje fall det nya som växter ut.  Men du ska nog slute bleka och färga om det hela tiden, och bestämma dig för EN färg.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

djurflikkan
0

Utan Schampo så är väll fortfarande håret fettigt?

Halvdansken
0

Nä, det blir det inte.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Bananbullar
1

#2 Inte om du kör Balsammetoden eller No poo. Sök så hittar du massvis med träffar.

[rumelle]
0

Gå till en frisör och be om en bra inpackning för torrt/slitet hår. Använd den en gång i veckan, ha gärna i inpackningen innan du går och lägger dig och sov med håret invirat i en handduk. Det räddade mig när jag blekt sönder mitt hår. Jag märkte stor skillnad på bara en månad.

Tanjis
0

Körde med bakpulver ett tag och det var bra, men jag saknade parfym doften, lol…. och parfym är ju uttorkande

SofieShe
0

Skulle rekommendera att du använder en bra hårinpackning för slitet hår. Annars är kokosnötsolja riktigt bra för torrt och slitet hår, använd 2-3 gånger i veckan :)

[Teddies matte]
1

Klipp bort det slitna och sen börjar du vårda håret ordentligt, kör någon nopoo-metod så skall du se det blir bättre.

Tanjis
2

#8 jag tror att det tyvärr är det enda, man kan limma ihop Kluvna hårtoppar med både det ena och andra men det blir ju bara som en illusion. Klippa är det enda som funkar och det vet jag ju igentligen