Hår iFokus

Hår

Etikettövrigt
Läst 720 ggr
Ary
0

Ni som tränar..

Brukade  tvätta håret var tredje dag innan. Tills jag började springa 2 dagar av 3 och håret blir nästan genomblött av svett så nu tvättar nästan varje dag.. Kan man nöja sig med att bara skölja håret varannan gång, eller blir håret bara ännu fetare då? 

Tips?

tlover
0

Svett gör i princip inte håret fett, på den tiden jag använde Schampo (tvättar med bara vatten nu… varje gång) och tränade så tvättade jag med Schampo en max 2 gånger/vecka inte mer. Mellan det sköljdes håret bara.

Det kan däremot bli lite fetare innan håret vänjer sig.

l'm back

Ary
0

#1 Tack för det, jag testar detta en period. På senaste svettas man ju bara genom att existera i den här värmen. 🤪

:holmgreen:
0

Jag tränar varje dag, tvättar håret 2-3gr i veckan och sköljer bara rejält resten av gångerna. För mig fungerar det super! Meen man får ta och räkna med bad hairdays då och då haha😂

TerriZue
0

Jag tränar i snitt 12-13 pass i veckan (alltså minst två pass i stort sett varje dag) och jag svettas kopiöst mycket. Jag  tvättar håret max en gång i veckan (använder mig av balasammetoden och bikarbonattvätt). Efter ett träningspass sköljer jag ur håret med vatten och mitt hår är aldrig flottigt. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Zandrama
0

Nu under sommaren så svettas jag varje dag jag vistas i värmen x)
Men efter jag började med BM så är det inga som helst problem för mitt hår att få sin en sköljning med bara vatten varje dag.
Tvättar med BM en gång i veckan :)

//Belinda aka Zandrama