Hår iFokus

Hår

Etikett: hårvård
Läst 574 ggr
KentHjärta
0

Produkter för färgat hår.

Hejsan ^^
Färgade håret för första gången idag. Blått blev det! Färgade det hos frisör så fick det noga gjort. Eftersom det är första gången så vet jag inte riktigt vad man ska använda för produkter när man ex tvättar håret. Har hört att vanligt Schampo inte är bra och att färgen snabbt försvinner av det. Frisören pratade om någon silverschampo, försökte googla på det men kom inte fram till något ^_^ Så någon där ute som kan tipsa om någon bra Schampo eller liknande för färgat hår? :)

[Nelley]
0

Blått går ur skitsnabbt så du kommer ändå få färga om ofta, annars är det bäst att tvätta med kallt vatten och så sällan som möjligt. ;)

[Kamillah]
0

Jag ska tipsa om revlon nutri color creme i färgen 009. (turkosblå).
Jag använder själv revlons color cremes, dock inte i extremfärger, och jag ÄLSKAR dem. Reparerar håret helt fantastiskt och håret blir mjukt och glansigt igen. De har ej skadliga färgpigment i sig som gör ens hårfärg fräsch MYCKET längre.
Denna blå jag rekommenderar till dig använder man egentligen för att få till pastellfärger, men det gäller endast om man blandar ut den med en vit blandningskräm.
Blandar man ej ut dem så blir det istället intensiva Färger :)
Vet dock ej vilken nyans av blått du har just nu. Men denna bör fungera hursom till att stärka dina blåa pigment i håret, den kan ej göra håret ljusare än det redan är, så den fungerar bra till vilken nyans på blått du än har :)

Länk: http://www.lyko.se/revlon/revlon-color-creme009-turquoise-100ml

KentHjärta
0

#1 Haha ja tyvärr, japp jag tvättar det i kallvatten ^^

#2 åhh, tackar! ska kolla upp och se om jag kan hitta :D