Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 1235 ggr
Tiddelum
0

Passar BM mig?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag funderar på att börja med Balsammetoden efter att ha läst om det, kollat på videos om det mm. 🙂 Det verkar vara mest populärt hos de med lockigt hår.

Nu är frågan då om det är en metod som skulle passa mitt hår… 😇

Jag har rakt hår men sover med fläta varje natt så det är lockigt under morgonen/dagen.

Jag har 62 cm lång hår (mätte med huvudet upponer, från hårbottnen till topparna) Men jag vill  spara ut det ännu längre.

Jag har aldrig färgat/tonat/slingat mitt hår och har aldrig lockat/plattat men har dock använt hårfön ibland.

Vissa av mina toppar är kluvna och ojämna.🤪 

Mitt hår blir statiskt när jag borstar det… Och det är rufsigt…

Jag använder mig aldrig av stylingprodukter/spray, bara en arganolja. 

Jag funderar på att färga håret såhär, eller använda hair chalk ibland: http://www.rapunzelofsweden.se/20.0.0.0/8276/cache/8276_7e3a83de95f2edb9e571fb2c1110ae31.jpg

Så vad tror ni? Är Balsammetoden någonting för mig?

Tiddelum
0

Så skulle jag ungefär vija färga/använda hair chalk :)

Bananbullar
7

BM passar alla hårtyper, lockigt som rakt! Kör hårt säger jag! 👍

tlover
3

Om det passar eller inte passar dig får du bara reda på genom att testa, för mig funkade det inte (däremot erkänner jag att jag var dålig på att försöka hitta rätt balsam) men WO (water only) funkar för mig.

Så även om BM inte skulle passa just dig så finns det andra No poo tvättmetoder att testa.

l'm back

Linda89
0

BM passar mig jättet bra. Har rakt hår. Men viktigt med bra Schampo för att det inte slka bli statiskt.

tlover
1

#4 Du menar Balsam eller ? (Jag tänker eftersom det är Balsammetoden som man pratar om)

l'm back