Hår iFokus

Hår

Etikettnopoo
Läst 636 ggr
getflikkan
0

Två frågor om bm

Funderar starkt på att börja med BM, så har två frågor bara :) Skulle BM metoden funka för mig som föredrar platt framför lockigt hår och gärna plattar/fönar det så? Eller är det tabu med värme i BM? Jag vill gärna ha platt hår dom dagar jag ska göra något annat än sitta hemma, går i skola så skulle väll tippa på att jag plattar det 4 ggr i veckan nu, ibland mindre för att min plattning brukar hålla dagen efter ifall jag gör det bra. Någon som vet om batiste's torrschampo för brunetter är godkänt i BM? Har nämligen mörk utväxt och det vanliga torrschampot får mitt hår att se grått ut.

getflikkan
0

OCH - räknas sista schampot som ett SLS Schampo? Sånt som man kan tvätta med ibland om man använt fel produkter eller bara känner att håret behöver sig en riktig rejäl tvätt?

mikkan01
3

Det är väl klart att man kan styla håret med värmeverktyg men det är ingenting folk uppmuntrar direkt 😉 Det sliter ju en heeeel del, men det vet du säkert redan om. 
Angående torrshampot så brukar batistes torrshampon vara OK, hade varit enklare om du skrivit ut innehållsförteckningen. Torrshampo innehåller dock mycket uttorkande alkoholer och är egentligen inget vidare. Testa kakao eller något?
Sista shampot ska innehålla SLS, ja.

~mikkan