Jag har själv testat Olja. Jag gillar det då det är väldigt effektivt. Man kan egentligen ta vilken Olja man känner för. Jag gillar olivolja. Men självklart kan man ta vilken Olja man vill. Hört att kokosolja ska vara det bästa dock. Men när det kommer till att ha olivolja, rapsolja osv i håret får det absolut inte hamna på hårbotten, detta gör det svårt att få ur i hårbotten och gör håret fetare. Samtidigt om man har väldigt torr hårbotten kan det vara väldigt bra att ta och gnugga in oljan i hårbotten med. Men då måste man vara noga med att faktiskt få ut allt ur håret också.
Jag gjorde så att jag tog Olja i håret, torrt hår (man kan ta i blött hår också om man vill men jag föredrog torrt). Sedan så låter man det verka så länge man orkar (jag brukade köra på 30 min till 1 h. Sedan gick jag och duschade som vanligt med Schampo osv.
Man säger att ägg ska vara bra för håret pga proteinet som finns i ägget. Man kan blanda lite Olja med ett ägg och göra samma sak som jag skrev innan, lägga i torrt hår och sedan skölja ur med Schampo osv. Många upplever att håret blir lite torrt efter kuren men det är pga att äggulan är full med proteiner som bygger upp håret och därför ska man göra en riktigt fuktgivande hårinpackning direkt efter äggkuren
Har inte provat detta själv men varit sugen på det: http://www.nopoo.se/har/recept/4
Kanske något att testa ^^
Lycka till ^^
Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!
Tack så mycket ska testa kokosolja senare!😃