Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 453 ggr
Jagebest
0

En till fråga om BM!

Nu har jag själv aldrig frågat om BM, eller varit särskilt aktiv här, men det känns som att det är många som ställer frågor om Balsammetoden så här kommer en fråga till. 😊

Jag har rakt hår som är väldigt fettigt, måste tvätta håret varannan morgon för att det inte ska se ut som ett smörpaket i hårbotten. Jag har läst lite om Balsammetoden men känner att jag inte kan hitta ett svar på min fråga, hjälper BM mot fettigt hår?

Schampon för fettigt hår funkar inte, Schampo för känsligt hårbotten funkar inte.. så vill gärna testa BM men ifall det bara gör saken värre får jag nog skippa det :)

Tack på förhand! 🤐

Scorpio97
0

Ja, BM hjälper mot fett hår. Det är många som bara tvättar håret en gång i veckan när dom kör BM, utan att håret blir fett, fast dom innan varit tvungna att duscha varje dag

I början kan det dock bli extremt fett. För vissa händer det inte alls, men det kan även vara fett i nån månad i början. Finns dock både vårdande och tvättande Balsam, så det går att påverka lite själv.

//Jessie

Jagebest
0

#1, tack för svaret! Har ledigt från och med nästa vecka så ska nog testa, kommer ändå sitta hemma under nästan hela semestern så kan gå runt med superfett hår :)

[Tuulikki]
0

Absolut! Jag har rakt hår som med Schampo blir fettigt lätt. BM har hjälpt, och jag hade ingen övergångsperiod👍

Scorpio97
0

#2 Ja, att börja när man är ledig är en bra idé (: Så gjorde jag också, på sommarlovet förra året. Är ju inte så roligt om man blir tvungen att gå till skola/jobb med jättefettigt hår.

//Jessie