Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 846 ggr
Natalieforsbom
0

Bli av med röd hårfärg?

Hej jag har varit blond förut och skulle så gärna vilja bli det igen :(
tyvärr så har jag väldigt rött hår nu och har haft brunt,svart,rött.. osv .. men tror det mesta av dessa Färger är borta .. är mest brun/röd.. 

Men mitt hår som redan är slitet är hemskt att hålla på med.. vill jag ogärna att de ska gå av helt och hållet… så behöver verkligen hjälp!

1. hur får jag mitt hår att må så bra som möjligt? några tips på kurer som man kan ha i håret osv! är öppen för förslag!

2. hur får jag mitt hår att inte slitas sönder helt och hållet om jag väljer att bli blond ? :$

vet att det är svårt att få bort röd pigment .. är bara så otroligt sugen på att få vara min "normala" färg ! :$ 

INGA ELAKA KOMMENTARER TACKAR PÅ FÖRHAND!

[Kittypurrpurr]
0

Blekning kommer ALLTID att skada ditt hår oavsett vad tyvärr. Jag såg ett klipp på den här killen som bleker sitt hår och tonar det silver (har ej provat detta, tänkte bara på klippet igen nu när du ställde frågan) Han säger att man ska ha coccos Olja i håret i några timmar innan blekning så kan man skydda det med över 50% säger han :P Kanske något du vill testa? :) Här är klippet i alla fall :)

http://www.youtube.com/watch?v=WU0FFqgFGKo

Natalieforsbom
0

kollade på klippet och vi får väll se hur jag gör :)

JossanH
1

Kokosolja är ju en dunderkur för det mesta så det kan säkert funka! Annars kanske du vill kurera ditt hår lite innan du bleker för att stärka det? Mitt hår var hemskt för några veckor sedan och jag hade torkat ut det med massor av spray i flera, flera år. Jag slutade helt enkelt med Schampo och blandar 2 tsk bikarbonat med en liten skvätt vatten, har i det i håret och masserar hårbotten med det i duschen. Låter det vara en stund, sköljer och tar en halv citron och gnider mot hårbotten/kramar ur saften i hårbotten/håret för att få rätt PH-värde igen. Fönar det torrt och undviker produkter. Tvättar håret ca var 6e dag och allt det förstörda på håret har blivit så mycket bättre och håret känns enormt starkare och friskare. Kanske du ska prova en sådan kur i några veckor innan blekning?

Sajtvärd på Iller.ifokus

OneSound
0

Något du kan göra är att blanda 2 msk honung och 2 msk olivolja. Applicera främst i längderna, rulla ihop till två bollar (Fläta ej!! Tovrisk) som man sätter cellofan på och sen sover man så.

Sen på morgonen tvättar man ut det med ett skonsamt shampoo och balsamerar efteråt. :)

Aut viam inveniam aut faciam