Hårspray som inte tvättas ur
Några tips på vad jag kan tvätta håret med för att få ur hårsprayen? Använder ekologiska produkter när jag tvättar håret men sprayet längst ned i topparna på luggen går inte bort. Det syns inte när håret är blött men så fort det torkar blir det vitt/grått längst ut. Måste ta i lite Olja i håret för att det inte ska synas. Har försökt tvätta bort med kommersiellt Schampo och tom provat såpa men det sitter som berget.. What to do??
Sajtvärd på Iller.ifokus
Euroshoppers Schampo tar bort det mesta, håret blir så rent att det blir statiskt.
Använder det ibland till hundarna när de är riktigt ingrodda.
Sedan byt spray.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Byt spray?
Jag bytte bort ett spray pga det här och har nu bytt till ett annat men har upptäckt att det blivit ännu mer! Fattar inte varför. Har kunnat använda det sprayet jag har nu utan problem förut. Sjukt skumt.. #1 får väl prova det till topparna.. Känns ju sådär att ha det mot skalpen om det är så effektivt :O
Sajtvärd på Iller.ifokus
Hmm, det ser ju ut som när en permanent har smält håret. 🤔 Har du någon bra frisör att visa upp det för?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jag hade nog provat att blanda lite tvättmedel med vatten och tvätta luggen med det.
Funkar inte det är vill jag nog hålla med #5 om att det kanske inte är så att det är spray kvar utan att håret är skadat av någon anledning.
Jag har varit hos frisören utan att nämna detta och hon såg det inte ens- antar att det var pga att hon hade i en massa produkter i håret för då syns det inte. Jag tar i kokosolja efter att jag fönat det och då syns det inte förrän nästa gång jag duschar och fönar det igen, vilket är kanske var 5e dag. Det enda jag kan tänka mig som kan skada håret är ju att jag ibland kör plattången en snabbis över luggen, men det känns inte som att det borde påverkat så stor del av håret.. Men tanken har slagit mig också. Dock nämnde min mor att hennes frisör sagt att hon tvättade håret på min mamma 3 ggr utan att sprayen gick ur och att det berodde på att hon sprayade för nära håret och när hon använde ett visst märke. Annars färgar jag bara med eko örtfärger, och använder inga andra preparat. Det är fön, plattång, spray.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#7 Kanske plattångens värme reagerar med något i hårsprayen? Sprayar du före eller efter?
Det är ju oftast dag 2, 3, 4 som jag plattar och då är det förstås gammalt spray i.. Har också funderat på det men konstigt då det aldrig hänt innan. Trots samma rutin i flera flera år..
Sajtvärd på Iller.ifokus
#9 Du fick väl barn för ett eller två år sedan? Hårstrukturen kan förändras då, så det kan kanske vara graviditetshåret som är i topparna nu?
#10 snart 2 år sedan, så där det är förstört är inte längre från den graviditeten då det redan är utvuxet och kapat i de korta partierna. Men, du, jag är ju fsktiskt på smällen nu också och det är efter det som detta har kommit. Förra gången hade jag tipp topp hår fram till efter någon månad efter graviditeten, men nu känns det faktiskt som att håret kanske är något sämre än förra gången. Kanske överkänslig just nu! Att jag inte tänkt på det ;P
Sajtvärd på Iller.ifokus
Tänkte bara säga att det vita är borta!! Hur det gick till? Slutade använda en av mina droger (hårspray), tvättade med eldorados Schampo en gång och har sedan dess endast använt No poo i form av bikarbonat tvätt med citronsköljning. Håret håller sig fräscht i nästan en vecka mellan tvättarna och ser såååå mycket piggare ut utan uttorkande hårspray! Problemet löst :)
Sajtvärd på Iller.ifokus