Tvättbalsam & Vårdbalsam
Jag har ett tag nu kört på BM i form av att endast utesluta schampoo från mitt hår, men tänkte nu köra fullt ut med tvättbalsam och vårdbalsam.
Till mina frågor: Vad är ett effektivt sista schampoo - det ska gärna vara lite utav en budgetvara.
Vad är ett bra tvättbalsam?
Jag har köpt TRESemmé Expert Selection Vibrant Natruals, går detta att använda som vårdande?
Det måste gå att köpa på ICA då min familj ytterst sällan kör till någon annan butik även om man skulle ha ett ärende där "vi tar det nästa gång" är deras svar varje gång mer eller mindre :p
Jag har precis börjat med BM och kan inte riktigt säga vilka produkter som funkar bra men jag kan berätta vilka produkter jag använde som är godkända.
Mitt sistaschampo var Garant såklarts schampo(Willys) och mitt tvättbalsam är också från Garant såklart och det är deras Balsam. Har inget vårdande Balsam ännu men har hört att ett från Garnier med shea-sör och avokadoolja är jättebra.
Lycka till! 👍
Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice.
Det går inte att köra balsam-metoden genom att bara utesluta Schampo du måste ju använda balsam-metodens godkända Balsam för att det ska funka…
Garant såklart balsam
Neutral Balsam
Och coop xtra Balsam är populära tvättbalsam
Jag använder barnängen normal Balsam det kan funka men skulle nog föredra neutral balsamet
Som vårdande gillar många:
Här är en länk till godkända balsam:
http://stinamarkan.se/blogg/beauty/balsammetoden/produkter-for-balsammetoden-del-2
Föresten som sista Schampo använder jag ICa wild hair det är ok pris man kan använda schampot igen om man tillexmpel vart hos frisören eller fått någon icke godkänd balsam-metoden produkt i håret… läs på lite mer de tod ett tag innan jag förstod allt men när man väl förstår är det lätt mitt hår är mer glansigt nuförtiden och har även fått lite kommentarer om det har kört Balsammetoden lite över en månad men är inte säker på att jag ska fortsätta föralltid får se om det fortsätter vara såhär 'bra' annars kommer jag köra på SLS fria schampon
Tack för ditt snabba svar #1 !
Garant har jag hört ska vara godkända, kan se om jag hittar den på ica! Likaså om den där Garnier avokadooljagrejsmojset ska vara bra. Nu har jag ju dock köpt detta TRESemmé och skulle vilja veta om det är godkänt som vårdande🙂
Jag kan även tillägga att alla Länkar från lockigt.se kan ni skippa, då jag inte kommer in på den sidan av någon anledning (står bara error 404 typ).
Jag har inte länkat lockigt.se jag har länkat en sida med väldigt många godkända Balsam och annat för Balsammetoden..
tresemme natural nourishing moisture conditioner Är iallafall godkänt om det är den du menar?
#2-3 Tack så himla mycket för ditt svar! Har läst på nu ett bra tag och vet att man ska utesluta vissa saker, men har svårt att få in i huvudet vad dessa heter och så och glömmer alltid bort det när jag väl ska handla nytt balsam… Hehe, lika bra att fråga tyckte jag :3
Visste väl inte riktigt vad jag skulle kalla det jag gjorde/gör nu, bortsett från att jag utesluter schampoo :s
I alla fall så ska jag nog testa neutrals Balsam som tvättbalsam :)
Garant är willys/hemköps egna märke så det lär du inte hitta på Ica😎Men vi har ju både willys, coop och ica i stan!😊
Mitt sistaschampo är Family Fresh's blåa SPORT. Är en tvål&schampo blandad så den är kanon som sistaschampo eftersom den kan användas efteråt också👍
Som tvättbalsam har jag Coop X-tra och som vårdande den där avocadogrejsimojset 😉 Funkar kalas! Körde på Bamses Balsam som tvätt ett tag men Coops egna är mer än hälften så billigt🙂
Precis som #8 sa så säljs bara Garant såklart produkterna på Willys(även vissa hemköp) eftersom att det är Willys egna märke. 😂
Om du googlar typ "balsammetoden lista" eller något liknande kommer det upp massor med listor på godkända produkter. Det finns många bloggar som har tips på produkter. Eftersom att man måste vara medlem på lockig.se kan man inte se vissa listor ifall man inte är inloggad! 🙂
#8 True that, dock åker vi typ aldrig någon annanstans än till stora ica i stan så blir väldigt svårt att få tag på då x_x Hade annars gärna kört med coop x-tras!
#9 Jag kom in på lockig.se till slut, för skapade faktiskt ett konto där xD
#5-6 Jag ber om ursäkt, jag hann faktiskt inte se dina svar innan jag svarade #1 så förlåt om jag lät spydig, men det var absolut inte menat till dig! Inte menat till någon faktiskt :)
Men ska testa det där ica wild hair som sista schampoo och neutral Balsam som tvätt och tresemmé som vårdande :)
#11 Tack så jätte mycket! Och jag ska absolut uppdatera om min hårkvalitet blir bättre :) Måste bara lyckas smyga ner grejerna när vi handlar xD
Sista Schampo had jag
- Respons Avocado Oil & Shea Butter
- Jag har också det varje gång jag varit hos frisören och färgat.
I början använde jag Balsam av samma märke.
numera har jag hittat MIN produkt, billig och bra till allt. - Nettos eget Balsam, Be Well.
- Jag använder det till tvättbalsam, vårdande Balsam samt till styling :-)
- 10-11 kronor för 300 ml, alltså en stor flaska.
För mig funkar detta Balsam perfekt alltid och stort + att det är så billigt.
#13 Har aldrig hört talas om ditt tvättbalsam så nu blev jag nyfiken!
Vart kan man köpa det? Kan du lägga in en bild på det så att man kan få se hur det ser ut? 🙂