Frågor om BM
Funderar på att börja med BM. Jag har nordiskt hår, helt spikrakt och väldigt tunna hårstrån, når till slutet av revbenen. Håret blir statiskt lätt och även slitet. Just nu tvättar jag med Loreal Professionell Shine Blonde. Håret blir jättefint och ljusare men när man tar i det känner man att det blir strävt och risigt. Jag tvättar håret en gång i veckan, max två. Borstar med Tangle Teezer varje dag och jag har ofta håret i hästsvans eller flätat. I övrigt så har jag Björn Axén inpackning och ibland har jag i Elvital Extraordinary Oil. Men duger mitt Schampo som sista Schampo? Vad för Balsam rekommenderar ni till mig? Kan jag fortsätta ha min Olja i håret?
Bli medlem på lockig.se, där hittar du allt du behöver veta, det finns listor med godkända produkter och även en lista på vad produkter inte får innehålla.
Jag hittar inte innehållet på ditt nuvarande Schampo, men det lär inte fungera. Ett sista-schampo får inte innehålla förbjudna ämnen, dock skall det innehålla Sulfater för att få bort allt skräp sen tidigare i håret. Själv använder jag Neutrals Schampo som sista-schampo.
Oljan kan du inte använda, den innehåller massa ämnen som inte fungerar med Balsammetoden, Silikoner, uttorkande alkoholer o.s.v. Använd istället helt rena, kallpressade oljor, ex. kokos-, oliv-, eller mandelolja.