Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1260 ggr
emelie046
0

hur får jag denna hårfärg? :)

Hej! 

har nu bestämt mig för att skaffa en silvrig/lila-aktig hårfärg 😃(http://rainhairsalon.com/aaron-brousseau/fbba2396b12711e2a27d22000a9f165c_7). Mitt hår är kort, mellanbrunt och jag vill göra det hemma. Förstår förstås att det kräver en del blekning, men finns väl lite olika sätt att uppnå just denna färg. Vilket tror ni är lättast och sliter minst? att bleka en enda gång, med starkt medel som får sitta i en bra stund, så att håret blir riktigt ljust, och efter det bara lägga i lila Schampo i hela håret, eller; bleka tills det blir riktigt ljust och sedan lägga i en hårtoning, typ Manic Panic "silver"? 

tips och råd mottages gladeligen! (kan nog behövas! 😉)

Lancia
2

Min tanke går direkt till Manic Panics Pastelizer. Ta en titt på den. 
Dvs man lägger i en originalfärg från MP, och sedan lägger på den där.

emelie046
0

åh tack, ska se närmare på det!

Nymphadora
1

Du kommer sannolikt att få bleka håret flera gånger samt använda en white-out eller purple toner eftersom håret måste vara vitt (alltså inga gula pigment kvar) för att kunna se silvrigt ut. Därefter i med den silverlila färg du valt.

Jag hade silvrigt hår för ett par år sedan och gjorde just det jag skrev ovan för att nå dit. Lite tålamod måste en ha, eftersom de gula skiftningarna är jävligt envisa. ;)