Hår iFokus

Hår

Etikettprodukter
Läst 1253 ggr
WonderfulEuphoria
0

Volympuder/torrschampo

Hej allihopa!

Jag har typiskt tunt skandinaviskt hår som just nu är lite slitet. Jag håller på att försöka låta det växa ut, så nu är det någonstans nedanför axlarna.

Men för att det inte ska se så platt ut så har jag börjat med volympuder och jag har använt PROFFS till och från under ett år kanske. Problemet är bara att mitt hår känns riktigt fett efteråt. Eller snarare smutsigt. Det är väldigt lätt att överdosera; men jag känner att resultatet blir likadant oavsett hur lite jag än tar.

Så, nu till min fråga, vet ni något speciellt märke av volympuder eller torrschampo som är volymgivande som inte ger en sån fruktansvärd build up? Spelar ingen roll om det är den dyraste eller den billigaste, bara det är någon som ändå ger ett hyfsat "osmutsigt" resultat haha.

Tack på förhand.

JustMySelf
0

Batiste har torrschampoon som ger bra volym :)

[Tuulikki]
0

Säger Batiste jag med!👍

WonderfulEuphoria
0

Okej, tack! Jag ska absolut prova någon av dem Batiste! :D

Finns det några fler ni kan tipsa om? Gärna lite detaljer om vad man kan förvänta  sig av dem också? 😊

mikkan01
1

Jag har lite svårt för batistes torrshampoo, tycker håret känns så extremt äckligt efter en halv dag med det i.
Jag brukar köra på vanligt potatismjöl eller maizena, brukar få lite volym i håret om jag "gnuggar" in det när jag har huvudet upp och ner.

~mikkan

[pusselbit]
0

Got2be rock it torr Schampo och osis dust it volympuder anser jag är de bästa :)

Använder även vetemjöl som jag tycker är den bästa 'naturliga' varan.

Håller med #4 om Batiste…