Hår iFokus

Hår

Etikett: hårvård
Läst 707 ggr
HonDuVet
0

Vill ha friskt och långt hår

Hej, jag har länge försökt få långt hårt men det blir alltid jätte slitet. Det ser frissigt ut och jag får Kluvna hårtoppar samt stora tuvor i håret efter en normal dag i skolan. Jag använder inga saker som lock och plattång då jag vet att det sliter mycket på håret. Jag tvättar med shampo ungefär 3 ggr i veckan och Balsam efter varje gång jag tvättat håret. Vet ni vad det är jag gör fel eller något som jag borde göra istället? Vill verkligen ha långt hår men det ser alltid jätte slitet ut då ju. Har ni några tips så är jag jätte tacksam om ni delar med er.

<3<3<3

Loveradio
0

Inpackningar vårdar håret på djupet. Så testa med det nån gång i veckan och låt det sitta i stund. Finns också hemmagjorda inpackningar man kan testa som är naturliga.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

_Alicia_
3

Sluta med Schampo, scham(poo). Det är inte bra för ditt hår, läs på om Balsammetoden istället. :)

~ Hälsningar Alicia, Hoppsan och Kiwi! ~

Alicias.nu

ttournesol.weebly.com

Dendärtjejen
2

Kör med bara Balsam, Torka Inte håret med handduk eller borsta det Inte när det är blött..:) Använd Inte gummisnoddar med "metall" på , byt sängkläder lite oftare , så Inte smutsen på Kudden skadar håret osv Använd Inte hårspray eller något sådant.. Olja är bra för håret, gör gärna oljeinpackning någon gång (Inte för ofta)

tlover
2

Om du har långt hår nog så sätt upp det med hårvänliga saker (tex hårpinnar) eller om du inte kan det fläta det.

Att ha håret utsläppt gör det trassligt och man ska försöka undvika trassel så långt som möjligt om man vill ha långt hår eftersom man oftast skadar håret då man försöker att resa ut det.

Red ut håret försiktigt med en bredtandad kam av trä, ben el horn nerifrån och upp (dvs börja vid topparna och arbeta dig sen uppåt) el red ut med fingrarna.

ska du absolut ha utsläppt hår el fläta som händer ner så se till att du inte sitter mot håret, sätter dig på håret, drar upp dragkedjan på håret, fastnar i bildörrar etc.

Ät nyttigt, även om hår är död vävnad så kan det hjälpa håret som växer ut nu.

sen finns det massa annat, kolla in long hair Community tex där finns massor av tips

l'm back

[Teddies matte]
2

Börja med någon no poo-metod;

www.nopoo.se

www.lockig.se

HonDuVet
0

omg nu känns allt jag tidigare gjort för att försöka ''hjälpa'' mitt hår helt meningslöst. tack alla som gav mig svar, jag hoppas verkligen at allt detta hjälper ;)

tlover
0

#6 alla steg, hur små dom än är, som man tar för att hjälpa ens hår är ju bra. Det är bara det att beroende på hur ens eget hår är kan man behöva vara extremt varsam med det för att få det långt (så att det inte slits och går av innan håret nått den längsta längde det kan nå)

Visa däremot kan misshandla håret hur mycket som helst och ändå få långt hår, däremot så är ofta klassiskt skandinaviskt hår ganska känsligt.

Sen är ju frågan vad du räknas som långt, jag kunde tex få mitt hår till höften utan att bry mig så starkt hur jag behandlade det (fast jag har aldrig använt värmestyling, stylingprodukter, tuperat el färgat/blekt håret) nu när jag försöker växa ut det till terminal (så långt som det går) är jag betydligt snällare mot håret däremot.

(obs alla är olika vissa behöver börja vara snälla mot håret i axelhöjd och vissa behöver aldrig det)

l'm back