Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 891 ggr
[sandra96]
0

Tovigt hår

Hej, jag har haft problem med mitt hår i ca 1 år nu men kom på först nu att fråga er här. 

En vanlig dag kan se ut såhär, jag börjar med att duscha sen borstar jag mitt hår jätte noga före och efter jag fönar det, använder torrbalsam och värmeskydd när jag fönar. 

Senare på dagen, runt 4 tiden kan jag ha fått tovor lika stora som en näve på undersidan av håret, eller en massa små tovor överallt. Vilket göt väldigt ont att ta ut och det gör inte saken bättre att man är frustrerad för att detta händer varje dag. 

Jag har testat att lägga i Balsam 2 gånger och jag kör på hårinpackning 1 gång i veckan. Något annat jag kan testa?

Har snackat med min frisör om detta med det enda han sa var att du har såpass tunt hår så det borde inte vara såhär stora problem. Så fick inget svar av han heller så nu hoppas jag på att ni kan hjälpa mig hitta en lösning. 🙂

93mli
1

Balsammetoden! Får nästan aldrig tovor nu för tiden. Utom de gånger jag använt icke tillåtna produkter och behövt använda Schampo i mitt hår, då är mitt hår som svinto.

[Teddies matte]
1

Balsammetoden; www.lockig.se

[sandra96]
0

HAr funderat på balsamsmetoden men allt smuts kan väl inte försvinna ur hårbottnen av det? känns som att det borde vara en del smutts kvar men det kanske bara är jag?

[Teddies matte]
1

#3 Fungerar absolut. Skulle det inte fungera skulle det ju inte vara så många som håller på med det. Håret blir absolut rent så länge man använder godkända produkter. Håret blir mer välmående och finare, slits mindre och växer snabbare. Och efter ett tag behöver man inte tvätta det lika ofta längre, med BM tvättar jag numera håret 0-2 ggr/vecka, med Schampo fick jag lov att tvätta håret varje eller varannan dag.

[sandra96]
0

Låter som att det är värt att testa! Tack ska läsa vidare om detta :)

TatsuOni
2

Om du borstar håret när det är blött så slits det en del. Föning sliter också en del. Så undvik att borsta när det är blött och om du kan så dra ner på föningen. Torrt och slitet hår tovar lättare. Jag borstar håret försiktigt med Balsam i när jag tvättar det och om jag har tovor när det torkar så reder jag försiktigt ut dem med fingrarna. Kör för övrigt på BM jag med😛 När jag har fönat mitt hår (några år sedan sist nu) så har det alltid blivit tovigare efteråt. Så du kanske skulle testa att inte föna det någon gång?^^

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[sandra96]
1

Blir värre när jag inte fönar konstigt nog, kan inte reda ut dom med fingrarna då tovorna är för stora så får inte ut hela, tyvärr! 

Men funderar på att testa med balsams metoden, skadar aldrig att testa :)

Cederin
1

Vissa hår är mer toviga av naturen, mitt är tyvärr sådant. Jag kör dock också BM och det tillsammans med att nästan alltid ha fläta hjälper verkligen!

Medarbetare på Naglar och Hår