Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 1643 ggr
Lizette´s
0

Vilket schampo och hårinpackning?

Hejsan!

Jag är en tjej med tjockt och långt hår.

efter regelbundna simhallsbesök där kloret sliter på håret + dåliga schampon är mitt hår otroligt slitet.

Nu försöker jag hitta rätt Schampo och inpackning, något som verkligen reparerar mitt slitna hår, och gör det mjukt och glansigt. Men, som inte gör det fett lätt! För mitt hår blir verkligen fett jättelätt.

Det känns som om någonting hela tiden måste falla…. Om schampot reparerar någorlunda blir håret fett på ca 1 dag. Och om håret håller sig fettfritt i 4 dagar reparerar det inte alls mitt hår…

Som ung måste jag också ha Schampo med ett hyfsat pris - vilket gör salongschampon till blott en dröm…

Har ni några tips eller erfarenhet av bra schampon och inpackningar till min hårtyp? :)

Make your dreams come true

[Teddies matte]
1

Du kanske skall testa på någon no-poo-metod?

Billigt och gör underverk för håret.

www.lockig.se

www.nopoo.se

Indriz
2

Jag har samma typ av hår, men en sak jag vill tillägga är att slitet hår går inte reparera så mycket. Dags för klippning.. tyvärr.

Sen skulle jag rekommendera att du använder simhuva om du simmar ofta för klor sliter verkligen på håret. Dessutom blir det ju väldigt många tvättar i och med det. Då kommer du snart ha slitet och sprött hår igen.

När det kommer till hårinpackning så använder jag kokosolja - luktar gott och blir jättelent och glansigt! Jag köpte det från apotea.se för 41kr á 225ml om jag minns rätt, så det var inte så dyrt. Bara packa in och låt det sitta så länge som du kan.

Hoppas det hjälper och lycka till med att få en friskare hår!

Make the right thing easy and the wrong thing hard. Remember that the horse is the best teacher you'll ever find and that he is a reflection of the one who cares for him.

Lizette´s
0

tack för svaren! :)

elvirawz
0

Ett schampoo som jag verkligen kan rekomendera är Aussie Miracle Moist både Schampo, Balsam och inpackningar, de gör underverk! :)

elvira.horseworld.se

sao_ming
0

2 schampoon som jag verkligen gillar är Macadamia Rejuvenating Shampoo och Yves Roscher Radiance Shampoo. Det förstnämnda är eg. för torrt hår men jag har ganska fet hårbotten och det balanserar upp hårbotten väldigt bra genom sina naturliga oljor så den funkar både för fett hår och torrt hår. Finns här:http://www.nordicfeel.se/harvard/shampoo/macadamia-rejuvenating-shampoo-13062?gclid=CIfhnJHyjb0CFasLcwodyVcAmA#fo_c=298&fo_k=b59a92ce4abd069bcf58fbf871b28528&fo_s=gplase

Yves roscher är ett milt bugetshampoo som är bra för både natur o människa eftersom det är biologiskt nedbrytbart och innehåller väldigt mycket naturliga ingredienser precis som macadamia. Det är få ingredienser i men dessa funkar, ett simpelt och miljövänligt shampoo som ger glans men tar bort fett. Funkar även för normalt hår. Yves Roscher Radiance Shampoo heter det, kostar 30 kr. http://www.yves-rocher.se/control/product/~product_id=10585/~category_id=5050?refid=avail

Saknar dej Nelly <3 RIP 1998-2007

Lizette´s
0

ska testa! <3

sao_ming
0

Macadamia Rejuvenating Shampoo är ju lite dyrare men det är väldigt drygt.. du behöver inte många droppar för att håret ska återfukta sej rejält. Så det blir ändå ungefär samma pris i längden.

Saknar dej Nelly <3 RIP 1998-2007