Kommer detta hjälpa mitt hår?
Funderar på att sluta helt och hållet med Schampo och Balsam men använda torrschampo ibland då håret blir väldigt fettigt tror ni detta kommer hjälpa? jag vill inte hålla på och göra hemmagjorda Balsam eller Schampo eller så jag vet inte riktigt vad för metod jag ska köra, hjälp mig jättegärna i detta! :)
Men om man kör no-poo så ska man väl göra hemmagjorda inpackningar osv? Vad är BM? har aldrig fattat hur man gör kan någon länka en bra tråd eller beskriva för mig, tack!
#2 Nej, det måste man inte om man inte vill.
Gå in på lockig.se och läs där, bli även medlem så hittar du allt du behöver veta om Balsammetoden!
På nopoo.se hittar du andra no poo-metoder.
Finns även en nopookategori här på forumet.
Jag har läst runt men förstår fortfarande inte helt och hållet finns det inte andra metoder?
#4 Vad är det du vill veta mer om? På lockig.se hittar man allt man behöver veta om Balsammetoden, finns forum där man kan gå in och läsa mer utförligt.
På nopoo.se hittar du övriga no poo-metoder.
#6 Då är det WO = Water only metoden du skall köra om du bara vill tvätta med vatten, men det kommer inte gå av sig självt. Gå in på nopoo.se och läs om WO.
Jag kör WO (water only dvs bara vatten) och bara man ser till att man använder ett sista tvätten schampoo och inte använder hårspray m.m. funkar det (jag är osäker på om man kan tvätta bort silikonfria hårsprayer med bara vatten för jag har aldrig testat).
Endel använder nått hårsköljmedel (jag använder kallt kattmyntaörtte tex) vissa gör inte det utan sköljer ut med kallt vatten (jag gör det då jag glömt att göra örtteet i förväg)
En svinborste är bra för att skippa tvättar.
Det kan vara svårt för vissa med att dom får för fett hår i början men det hade jag inga problem alls med så jag gissar att sånt är individuellt.
l'm back
Hej, nu har jag bestämt mig för att pröva No-poo metoden..
Har köpt Ica wild hair för att tvätta en sista gång om jag förstått det hela rätt, produkterna jag köpt har jag fått reda på från en lista som fanns på internet som var "godkända" sedan balsamet jag köpt är Garnier fructis strenght and shine Balsam, hur ofta ska man tvätta med balsamet när man slutat med schampot? jag köpte även en styling gel som var godkänd men den kommer jag ju använda sällan: Shockwaves Ultra Strong Power Hold Gel från wella.
hur lång tid tod det tills ert hår såg bättre ut med balsam-metoden?
#11 Genast för mig.
Du märker ju själv hur ofta du behöver tvätta håret, men försök hålla ut på tvättarna så kommer du behöva tvätta mer sällan, för mig tog det ett tag innan jag kunde börja tvätta håret mindre ofta, nu tvättar jag det 0-2 ggr/vecka.
Är du osäker på produkter som är godkända, bli medlem på lockig.se och kolla deras listor, de stämmer.
Gällande torrschampo det finns ett jag kanske är intresserad av som är godkänt men är inte det samma sak som vanligt Schampo?
#13 Du behöver nog inte använda sådant, vill du försöka dra ut på tvättarna på något vis kan du tvätta håret med bara vatten nån gång mellan balsamtvättarna. Annars använder en del ex. babypuder som "torrschampo".
Jag har nyligen börjat med BM och behöver använda torrschampoo ibland. Om du googlar kan du se en lista på BM-godkända torrschampoon, jag har Barnängen Cotton Fresh och Batiste
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
vad rekomenderar du då?
Jag använder Garants Såklart. Är väldigt nöjd med det.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg