Trassligt hår..
Varje morgon får jag stå och reda ut mitt hår hur länge som helst, det står verkligen åt alla håll. Det är som hundra små knutar i det.
Jag kör på Balsammetoden och tvättar håret ca en gång i veckan och jag blonderar mig så håret är ganska skadat.
Är rädd att jag behöver silikon i håret men Schampo dödar verkligen mitt hår.
Nån som har tips som inte involverar att sova med fläta, klippa av det eller sluta blondera mig? ;P
Sluta blondera dig ett tag, låt håret liksom vila upp sig :) Och när du tvättat håret så ha i SILKE finns i en blå pump-flaska hor frisörer i märket LANZA
Jag hade samma sak med mitt hår och nu är det så fint och lätt skött! :D
Du kan sätta upp håret i en knut mitt upp på skallen (tänk lilla my i mumintrollet) eller sätta på dig en hätta: https://www.google.se/search?q=satin+sleep+cap&client=firefox-a&hs=XEk&rls=org.mozilla:sv-SE:official&channel=rcs&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=rawtU8j1Hue64AT0w4CABQ&ved=0CD8QsAQ&biw=952&bih=537
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Eller så använder du istället LJUSFÄRG och inte blondering :) MYCKET skonsammare och du kan fortsätta färga håret som du vill :) Jag änvänder numera ljusfärg och är helnöjd :)
Jag blonderar bara utväxten så jag sliter inte mer på det som redan är slitet. Dessutom väldigt sällan, går mycket med keps/mössa. ;) Silke fungerar väl bra MEN då måste jag använda Schampo för att få ur det och Schampo förstör verkligen mitt hår.. :(
Jag kan inte sova med trasselmössa, har provat :P
Sätter jag upp håret i en knut så är det ännu värre när jag tar ut knuten. Mitt hår är väldigt lätt att forma så det fastnar nästan i knut-position.
Vilka problem man har haha..
Mitt hår är svart i underhåret och resten ben-vitt så måste använda starkaste blonderingen 🤐
Kanske dags att skaffa sig en lite mer normal hårfärg, hehe.. Fast näe, inte än.. När jag är 30 kanske ;)
#4 Är det att den åker av på natten, så kan man knyta fast den med hakband, då sitter den fast. Jag sover vilt jag också.
Du kan också prova att ha silkes/polyestersatinkuddar att sova på.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Har du testat att Olja in håret? (för vissa blir det bättre och för vissa blir det sämre då det kan fånga upp damm vilket ger trassel)
Jag tänkte då när man tar yttepytte Olja på händerna och sen stryker ut det i längderna, (jag gör det och tvätar bara med vatten) man kan göra en oljeinpackning också men jag tror inte det går ut med bara Balsam (den gången jag testade det använde jag schampo)
Har du håret uppsatt/flätat under dagen för att undvika trassel då i alla fall? annars börja med det (det hjälper så mycket för väldigt många).
Det finns ju olika inpackningar man kan göra med No poo jag ska (när jag kommer ihåg det innan tvätt) testa en ägginpackning.
Vad är det med flätan som gör det omöjligt? även en väldigt lös fläta hjälper ju (jag sover bara i en/flera lös/a fläta/flätor)
l'm back
Mitt hår är väldigt uppklippt och inte speciellt långt, så det är svårt att fläta o så vaknar man med lockigt hår och jag vill ha rakt hår..
Jag gör inpackningar ca en halvtimme innan dusch, blandar hårinpackning och Olja 50/50, går att tvätta ur med två balsameringar. Använder även Olja efter dusch.
Efter duschen brukar mitt hår vara som smör efter all Olja och inpackning men (tro det eller ej) det sugs in i håret på bara några timmar och så är det torrt igen. :P