Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 1596 ggr
hannah96
0

Det är med BM?

Finns säkert redan massor med trådar om detta, men jag är helt enkelt för lat för att leta runt och läsa alla kommentarer. 

Tänkte höra, HUR BM går till? Varför är det så himla bra? Vad för produkter ska man använda? ( har rätt torrt och slitet hår. )

[Tilde]
0

Du tvättar helt enkelt bara med Balsam, inget Schampo. Balsamen ska vara godkända enligt BM, dvs. inte innehålla Silikoner eller mineraler, osv. Detta gör att håret återfuktas på grunden och det hjälper många att få lenare och mindre frizzy hår. :)

Jag använder Garnier Fructis som tvättbalsam och TRESemmé Naturals som vårdande Balsam. Mitt hår är mycket mjukare sedan jag började med BM och det hjälper mycket mot frizz (har lockigt och därmed torrt hår). 🙂

Gå in på www.lockig.se och läs mer om Balsammetoden! ^^

[Teddies matte]
0

Bli medlem på lockig.se, där hittar du allt du behöver veta.

Du använder ett tvättbalsam i hårbotten och ett vårdande i längderna, tvättbalsamet masserar du in i hårbotten en bra stund och när du sköljer gör du det riktigt noggrant och masserar samtidigt. 

Det är så bra för att det får håret att må så mycket bättre, du får ett friskare och mer välmående hår, Balsammetoden sliter inte lika mycket som schampotvätt, massagen gör att håret växer snabbare.

Själv använder jag Neutrals Balsam som tvättbalsam och varierar lite med vårdande Balsam. De med väldigt torra längder brukar gilla Garnier Respons Avocado Oil and Shea butter.