Rödhårig, blekning, silverschampo
Hej.
Jag är naturligt rödhårig, eller mer röd/orange, men det har blekts lite grann med tiden och nu har jag bestämt mig för att ljusa upp det ännu mer genom att lägga i olika toner av blonda slingor i håret.
Problemet är bara att min egna hårfärg är så stark att den lyser igenom precis vilken färg som helst men då hörde jag av en kompis att det finns silverschampo som kan tona ner den röda nyansen, stämmer det? I så fall, vilket Schampo rekommenderar ni?
Silverschampo brukar bara fungera om man har blekt håret och endast har lite ljusare gula toner kvar. Det kan möjligen matta ner orange/röda toner en smula men hoppas inte på något mirakel.
Tänk färgcirkeln!
Har du röda/orangea toner så använder du blåa pigment. Lila pigment mot gula toner, osv. Semitoningar i extremfärger som Directions eller Manic Panic fungerar utmärkt att späda ut en dutt i Balsam och använda som pigmenterande inpackning. :) Detta är inte en permanent lösning utan touch-ups kan behövas då och då. Dock hur enkelt som helst och sliter ingenting. Lycka till!
Åh tack så mycket för tipset!! :D