Mitt hår växer inte..
Har alltid varit den som hållt på och färga hit och dit, dock har jag svart hår nu och färgar det väldigt sällan. Men problemet med mitt hår är att det inte växer, det är ofta väldigt torrt och slitet. Jag plattar håret nästan varje dag, eftersom jag har kort hår, och använder hårförlängning, och i vanliga fall har super lockigt hår..
Har dock låtit håret vila nu i ca en vecka och bara plattat luggen och haft resten uppsatt. Man grejen är den, hur fasen får jag liv i det? Hur får jag det att växa på ett bra och fint sätt.
Börja med någon No-poo metod och sluta med sådant som sliter på håret. Sen jag börjat med BM och slutat med alla värmeverktyg och slitande produkter har mitt hår som inte blev längre alls tidigare eftersom det var så slitet jämt, växt massor och blivit så mycket friskare!
Den här produkten är det alldra viktigaste du kan skaffa 😉
Sen förutom att sluta med "allt" som sliter så hjälper bra kost jättemycket annars är #1 tips bra
(jag skrev allt i "" eftersom allt sliter men man ska ju sluta med så mycket som möjligt)
Sen ska man hitta vad just ens eget hår gillar, mitt hår tex gillade inte BM men gillar WO, vissas hår älskar kokosolja andras hatar det, vissa måste vara superförsiktiga med deras hår andra behöver inte det.
l'm back
Tyvärr måste jag säga att de bästa du kan göra är att låta håret vila ytterligare tid, varken föna, platta eller locka det. Kamma det heller inte medan det är blött och använd gärna GLISS hair repairdaily oil elixir efter duschen då håret fortfarande är blött. Det kräver en lite tidsplanering med duschen att alltid beräkna den tid det tar för håret att torka. Jag har gjort s att ja duschar relativt tidigt om kvällarna, så att håret får de tiden det behöver för att luft torka innan jag går och lägger mig.
Då håret sedan har lite torkat så kan man försiktigt kamma /borsta det. Dethär gör man medan de torkar helt så då kommer det också bli och hållas rakare.
Jag har färgat mitt hår fler gånger än vad jag kan minnas och håret har varit alla regnbågens Färger vilket också betyder en hel del blekningar jag utsatt mitt hår för.
Det som fungerade för mitt hår, var att jag lät de vila, och lät det ta sin tid precis som jag beskrev ovan. Jag har håret nu lite kortare än axellångt och jag har växt ut det från rakad skalle.
http://gifyo.com/Vixifyx1/8182529/ (skrolla neråt så är där en till gif)
Jag lade i hårinpackning ungefär 1 gång i veckan då jag höll på att reparera mitt hår. Jag böt mellan olika märken helatiden så något tips tänker jag inte ge. Det som är viktigt att minnas är dock att hårinpackning driver ur färg ur håret, så är du svarthårig så kommer det ganska snabbt tona ut mot brunt.
Det finns också inpackningar med toningsfärg i sig, dessa tycker jag dock inte fungerar lika bra.
Som shampo och Balsam så rekomenderar jag schwartzkopf GLISS Hair repair with liquid keratin, total repair för torrt och skadat hår. Deta använder jag bara uförtiden och mitt hår växer bra och känns mjukt.
(samt använder oljan som jag skrev om tidigare)
Om du tycker dina toppar går av o du hittar hårstrån som är bara några centimeter omkring dig kan det bero på slitna hårtoppar och då lönar det sig du går och klipper dg fören du börjar vårda håret, för nnars kommer det bytas av samma längd det växer helatiden vilke gör du får upffatningen om att ditt hår inte växer.
Dessa är nu några tips jag har att ge iallafall, de har fungerat för mej och vänner och bekanta har det också fungerat för som jag tipsat det til :)
Såklart finns det massa oljon och liknande du kan köpa på apotek eller fixa ihop hemma också , som ägg gulor och liknande men tycker du kan börja med detta och seom det gör någon skillnad :) det gjorde det ivarjefall för mig!
Hoppas jag iallafall gav dig ngra tips som du tycker var nödvändiga :)
Oh tänkte tillägga du kan börja med Balsammetoden också , det finns massa trådar om den här på iFokus så du lär hitta info på det sättet om du vill göra det också :)
ps. håroljan jag talade om är denna :
http://1.bp.blogspot.com/-4eHdMSzLAnI/T-bzKwk0i6I/AAAAAAAACxU/ZUXZ-JDGMeU/s1600/schwarzkopf_gliss_daily_oil_elixir.jpg