BM och färg
Ni som kör BM, hur gör ni när ni färgar? Nu i fredags var jag hos frisören, och hon tyckte att jag gott kunde testa en röd färg, i och med att det är så kort, så om det blir fult växer det ju ut snabbt, så sagt och gjort… Jag köpte en kartong Olia 4.6.
Men hon hade även i stylingprodukter när hon klippte mig, och nu är jag kluven. Ska jag tvätta det med sistaschampot idag, färga i morgon, och direkt efter färgningen köra med schampot igen+vårdande Balsam? För i färgcremen är det paraffin och mineraloljor, så det blir ju inte så bra.
Hade hon i icke-godkända produkter behöver du göra en sista-tvätt, efter färgning brukar jag också göra en sista-tvätt.
Jag vet inte exakt vilka hon hade i, brukar mest vara rätt glad att någon kan styla till håret så det ser snyggt ut, haha. Men Det känns rätt "geggigt" nu idag.
På färgen står det att man ska ha det i otvättat hår, räcker det om jag schamponerar idag, och färgar i morgon, och när jag sköljer ur färgen tvättar en omgång med Schampo?
#2 Jodå.
Underbart! Då gör jag så. Ska för övrigt bli jättespännande att färga, i och med att det blir en rätt stor omställning från gyllenbrunt till rött… Fast nu är det nästan bara utväxt kvar, så att ja, resultatet blir nog spännande.
Nu har jag börjat tveka. Det har nog sjunkit in exakt hur rött det nog kommer att bli, börjar funderar på att ta en lite mer brun än röd färg. Klantigt nog har jag dessutom slarvat bort kvittot, så kan itne byta. Huvva, vad jobbigt!
Produkterna är i alla fall borttvättade, så jag kan färga när jag vill nu. 🙂
Annars kan du ju färga håret även om du har produkter i det :) och som tidigare sagts så tvätta alltid med sista schampot om du har haft något nytt i håret, vet inte riktigt vad som finns i hårfärger och blekningar men det känns bättre att ha gjort det iallafall 😃