Bäst för vitt hår?
Hej! Jag har under en längre tid haft blont hår. Dock har det varit rätt gult men har låtit det vila och lämnat det så. Har nu klippt av det från långt till axellängd och det mesta som finns kvar är gult efter jag har blekt utväxten, som aldrig riktigt blivit lika ljus som längderna. För att få till färgen nu har jag tänkt tona så det blir mer vitt.
Vad tror ni blir bäst, använda Balsam och blanda i lite lila semipermanent toning, eller att ta i silvershampoo i hela håret som får sitta i nästan en timme i blött hår. Har alltid tänkt det första men såg en som gjorde det med silvershampot och det blev faktiskt riktigt bra! Har tvättat med silvershampo men har inte tyckt att det hjälpt alls.
Ja tänkte också att det nog är bättre för håret! Mitt hår blir hemskt torrt bara av att använda vanligt shampoo och blir värre med silver..
För mig som kör BM så var det en självklarhet att köra den andra metoden, mitt hår hatar verkligen Schampo i alla former haha! Med en utspädd toning i Balsam så blir det nästan tvärtom, vårdande! I och med att toningar som Directions och Manic Panic inte sliter heller :)
Du kommer nog inte få vitt hår av att bara använda silverschampo eller vit toning, håret måste i sig vara VÄLDIGT ljust för att det ska kunna bli vitt av silverschampo. Jag har själv haft vitt hår för några år sedan, riktigt vitt, och då såg håret ungefär ut som vanilj efter blekning… så efter silverschampo blev det typ helt kritvitt.
Nu däremot har jag en något mörkare/gulare nyans av blond, som fortfarande är väldigt ljus. Men det går inte att få det vitt… Tror att du måste bleka det en gång till för att lyckas med det, och sen ha i silverschampo/toning.
Lycka till!
För att håret ska bli vitt så ska det helt klart vara i den ljusstyrka du vill ha håret innan toningen, men sålänge det är någorlunda blekt så slår fortfarande lila ut de gula pigmenten. Dvs. man kan ändå få en askig/silvrig färg, men det blir inte ljusare av själva toningen. :)
Aaah, precis, håller med #5. Snyggare blir det oftast av silvertoning men vitt behöver det inte bli. 😛
Tack för alla svar! Lät kanske som det men är inte helt vitt hår jag är ute efter, är mest att få bort det lilla gula jag har kvar, är väldigt ljus redan :) Ska nog testa med toning!