Balsammetoden - Tresemmé Naturals
Jag hade inga planer alls på att börja med Balsammetoden, men tja.. Jag är liksom kompis med företeelsen "impulsiva infall".. 😇 I torsdags skippade jag i alla fall schampot och körde på bara Balsam. Jag använder, som ni kanske förstår, Tresemmé Naturals, och efteråt upptäckte jag såklart att de rävarna hade smugglat ned silikon i schampot trots att det står på deras hemsida att schampot ska vara silikonfritt. 😟 Jag har tänkt skriva och klaga på det någon gång här framöver, och om andra också gör det så vore det ju jättebra. 👍 Resultatet där är i alla fall att jag uppenbarligen måste hitta ett sista-schampo.
Hur som helst. Jag hade inga som helst problem att tvätta igenom hela håret med balsamet - gnuggade/kramade/masserade både hår och hårbotten typ två och en halv gång eftersom jag hade en kokosoljeinpackning i håret. ^^ Efteråt gjorde jag, som jag numer gör varje gång, en äcv-sköljning.
Gubben min var megaskeptisk, medan jag i vanlig ordning var optimistisk. 😃 Vem tror ni fick rätt? 😎 Fast det har han inte erkänt än…
Håret är inte alls lika fett nu som det brukar vara vid den här tiden i min "tvätta-håret-cykel", så jag är mycket positivt överraskad. Däremot är jag orolig att jag ska få ett bakslag eftersom det verkar vara så vanligt att det blir problem efter en tid..?
Jag undrar också ifall Tresemmé Naturals Balsam är ok att använda som både tvätt- och vårdande Balsam om man ser det i ett längre perspektiv?
Tack på förhand. 🙂
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Garant Såklart Schampo inhandlat, så hårtvätt ikväll. 🙂
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Haha, vad kul att det verkar funka bra för dig! Funkar tresemmes som både tvätt- och vårdbalsam för dig så kör hårt! Om du märker att håret snabbt blir flottigt så kan det vara för att tresemmes är rätt "tungt", dvs mycket oljor och andra vårdande grejer i och för många funkar det inte att ha det i hårbotten. Då behöver man något lättare, alltså mindre vårdande Balsam med mindre oljor i. Garant Såklart-balsamet och coop X-tra brukar vara populärt. Vårdbalsamet kan man då istället ha bara i längderna, från öronen och ner typ.