Annons:
Etikettfrisyrer
Läst 12556 ggr
[emmi4]
2014-02-09 12:37

Spara ut uppklippt hår

Jag var och klippte mig i fredags på en salong jag aldrig varit på tidigare. Jag tänkte först bara toppa men ändrade mig i sista stund och sa att hon fick klippa som hon tyckte passa bara hon inte klippte lugg eller klippte av det för mycket. Då sa hon innan hur hon skulle göra och det lät bra. Nu är jag jättemissnöjd och gråter så fort jag ser hur det ser ut i spegeln. Jag vet att jag får skylla mig själv när jag sa att hon fick göra så men blev inte alls så som hon sagt innan att hon skulle göra. Visst hon klippte upp det men nu är det jättetunt nertill och liksom kort upptill, det är jättefult. Plus att det håret framtill eller vad man ska säga är avklippt så det också är hur kort som helst och jag har försökt spara ut det. Det håret tar lång tid för mig att spara ut. Så gjorde hon något konstigt med topparna hon liksom tunnade ur dem och sa "Ja ditt hår är ju inte så slitet och så fint så vi kan göra såhär" ungefär som att det kommer slita mer på håret nu bara för det. Mina toppar nu är tunna och spretiga och jag hatar det, jag är så förbannad. Det jag försöker eftersträva nu är jämnlångt och tjockt hår. Jag har blivit besviken förr men har ju aldrig gråtit eller varit så arg. Hur ska jag göra nu för tar snart studenten och vill inte se ut såhär. Hur sparar man ut uppklippt hår på bästa sätt?

(Min profilbild är från när jag var 13, jag vet inte hur man ändar haha, är 18 nu)

Annons:
Madde_Warrior
2014-02-09 12:52
#1

Du får försöka att göra allt du kan för att inte slita på håret för mycket.. Tvätta inte håret för ofta Ha det uppsatt i tofs istället för att stajla det med platttång mm Vårda det med en bra hårolja.. jag har lanzas healing strength den är grymt bra!!

Better than a thousand hollow words is one that brings peace

[emmi4]
2014-02-09 14:44
#2

Tack för svar, ja jag plattar aldrig håret bara en gång i månaden eller ännu mer sällan, okej ska prova den :)

Cederin
2014-02-09 16:21
#3

Så tråkigt när det blir så! Vet hur du känner dig! 😕

Balsammetoden fick mitt hår att växa superfort! Sen dess har jag alltid fått kommentarer av folk jag inte sett på några månader i stil med; "OJ vad långt hår du fått!" 😃 Fundera över det! Även hårbottenmassage hjälper väldigt bra, men det får man automatiskt när man använder sig av BM. En bra svinhårsborste kan även stimulera hårbottnen och sprida de bra oljorna man har naturligt vid rötterna. Se endast till att använda en sådan för just det syftet dock, och aldrig för att reda ut tovor med. Finns bra svinhårsborstar lättillgängligt på Åhléns :)

Medarbetare på Naglar och Hår

[emmi4]
2014-02-09 16:41
#4

Kanske ska prova Balsammetoden då, hur länge ska man köra med det? vilket märke använder du dig av?, tack så mycket för bra svar :D

arandeira
2014-02-09 20:11
#5

#4 När du börjat med BM kommer du aldrig vilja sluta, så är det för mig haha. Nu gråter jag varje gång jag tvättar med Schampo. Usch vad knäppt mitt hår känns när det är fullt av Silikoner och mineral oljor! Schampo will never touch my hair again 😉

Cederin
2014-02-09 21:34
#6

#4 Gå in på Lockig.se så hittar du allt du behöver veta, bli medlem där så kan du läsa listor över godkända produkter/ämnen :)

Precis som #5 säger så slutar man aldrig, om man inte vantrivs med BM såklart :) Haha, jag blir också helt förstörd varje gång jag måste använda Schampo. Mitt hår blir som svinto i jämförelse med när jag tvättar med Balsam.

Medarbetare på Naglar och Hår

Annons:
ramm5tein_
2014-02-09 21:39
#7

Men hur är det med BM och färgat hår? För Balsam drar ju ut färg…

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Cederin
2014-02-09 21:44
#8

#7 Jag upplever att min färg har suttit mycket bättre, har aldrig blivit matt/dassig/urtvättad som den blev innan. Jag skulle nog vilja säga att Schampo drar ur färgen mer enligt min erfarenhet då man öppnar fjällskiktet med Sulfater varje gång man tvättar. Dessutom så har man ju ändå Balsam i längderna även om man använder Schampo, så där är det ingen skillnad. :)

Medarbetare på Naglar och Hår

ramm5tein_
2014-02-09 21:46
#9

#8 Okej… Ska nämligen snart tona håret i en pastellig nyans och vill definitivt inte att färgen ska gå ur ifall jag börjar med BM. Det jag ser som positivt med BM dock är ju att håret får lättare att bli friskt igen 🙂

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

[emmi4]
2014-02-10 17:27
#10

Okej, tack för tipsen :) Det var en kompis som sa till mig att en i hennes klass slutat med Balsam och det i början hade blivit torrt men sedan hade det blivit jättefint och lent. Har inte sett det själv och vet inte vad hon har för typ av hår. Men mitt hår blir inte lätt fett utan är mer torrt :) Men ska absolut prova BM och se!

[Teddies matte]
2014-02-10 17:34
#11

#7 Nej, Balsam behöver inte dra ur färg, är man rädd om färgen skall man kolla så balsamet inte innehåller Glycerin. Fungerar alldeles utmärkt med BM och färgat hår, har själv också upplevt att färgen sitter bättre med BM.

Upp till toppen
Annons: