Snart ljusgrått hår - Produkter?
Jag efterlyser bra produkter till mitt snart ljusgråa hår. Det ska bli ljusgrått med lite pastelliga nyanser av blått.
Håret kommer vara lite skadat efter detta, så jag vill ha Schampo och Balsam som både bevarar färgen och vårdar. Sedan undrar jag om Balsammetoden fungerar på ett grått färgat hår? Färgen dras ju generellt ut av Balsam, så det kanske inte fungerar alls med balsammetoden…
Shimmer lights blonde & silver av Clairol är superbra på att ge och bevara silver/violett färg! Så den rekommenderar jag till det. 🙂
#1 Okej! Är det något man kan få tag på i vanlig butik? 🙂
Som jag nyligen skrev i en annan tråd så har jag upplevt att min färg sitter bättre med BM. 🙂 Tror Balsammetoden skulle passa dig bra om du är ute efter att vårda håret och bevara färgen, helt klart.
#3 Okej! Det låter ju kanon 🙂
Hur viktigt är det med vilket sista-schampo man använder? Jag har just nu ett tillsammans med ett Balsam jag köpte hos frissan efter förra färgningen, av märket "Loreal Inoacolor care" står även "argan oil + green tea, no sulfate".
De var dyra och är riktigt vårdande för mitt hår som det är nu. Kanske att balsamet hade funkat som vårdande Balsam tills det tar slut?
#4 Håller med #3, jag hade rosa tonat hår för någon månad sen och jag upplevde att färgen satt bättre med BM!
Sista schampoo spelar inte så stor roll, så länge det är godkänt. Det ska ju endast tvätta ur silikonerna osv. Själv hade jag Gliss röda schampoo hemma, och den var godkänd.
På lockig.se hittar du listor på godkända sista schampoon, godkända Balsam and so on 🙂
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se
#2 Nej det tror jag inte. Jag köpte min från England över internet. Den finns också på eBay.
#7 Okej. Men är det ett silverschampo eller ett vanligt Schampo? För silverschampon är ju inte bra att använda varje tvätt 🙂
#8 Det är ett silverschampo. :) Nej det är klart, jag använder det inte varje gång, men jag har däremot lämnat det i längre tider (typ en halvtimme när jag ville få bort orangea toner - håret blev askblont!). 🙂