Skillnad olika schampoo?
Vilka skillnader är det egentligen på Shampoon i olika prisklasser? Är tre semme verkligen att jämföra med andra frisörshampon? Ärligt talat så märker jag ingen skillnad om jag kör sunsilk eller lanza. Borde jag det?
Mvh Ellenfyrkant
Ja, det är skillnad, främst vattenmängden. Mer vatten i billiga schampon, vilket gör att det krävs mer och de räcker inte lika länge som ett dyrare. Sen skiljer det sig ju såklart från märke till märke, men de frisörschampon jag använder upplever jag både mer vårdande (fler vårdande ämnen i än de billigare schampon jag haft) samt mer återfuktande. Jag tycker personligen inte att Tresemmé är jämförbart med dyrare frisörschampon. Det jag testat tyckte jag varken var drygt eller vårdande.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Jag själv har kört Lanzas schampoo men tycker inte alls att det var drygare än tre semme. Är Lanza ett bra märke eller hur ligger de på skalan? Jag söker ett schampoo och Balsam som är bra med rött hår. Och så prisvärt som möjligt. Tips på vad jag borde kolla på?
Mvh Ellenfyrkant

Har du Alex några kunskaper om vilka märken som är mest prisvärda över lag? Vill ha råd att ha hållbart hår utan att det kräver någon väldig ekonomi. :)
Mvh Ellenfyrkant
Har du tid/ork/intresse så kan du ju göra eget schampo
Vi upplever vårt egengjorda jättebra och i material så betalar man bara 40:-/150ml (mindre om man återvinner flaskor)
Vi baserar vårt på ett örtte istället för vatten för att få i extra nyttigheter (man väljer då ört efter vad man vill ha för egenskaper) och ger det en extra boost med eteriska oljor på slutet.
Däremot kostar det vi gör ganska mycket i inköp eftersom endel köps ju i stora förpackningar, men då får man ju myyyycket Schampo för det också.
l'm back
#2 Jag har ingen erfarenhet av Lanzas champo, så det kan jag inte svara på, har dock inte varit jätteförtjust i deras stylingprodukter jag testat. Jag använder själv Schampo från RedKen, för färgat hår som jag tycker riktigt mycket om och som jag anser ligger i vettig prisklass. Shu Uemuras schampon har jag också väldigt bra erfarenhet av, men de ligger snäppet högre i pris.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst