produkter mot frissigt hår tack :)
Vill ha tips på bra shampo mot frissigt hår, eller andra hårprodukter mot friss. Tack på förhand :)
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."
- Paul Walker
Det bästa schampot mot frissigt hår är att inte använda Schampo alls, utan ett tvättbalsam eller ägg.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#1 Ägg?? Är inte det typ skit svårt att får ur håret?
- Paul Walker
Nej, inte alls om man blöter håret innan man gnuggar in ägget.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jaha har du testat? Ska man bara ha gulan/vitan eller båda?
- Paul Walker
Ja, det är så jag tvättar mitt hår.
Man ska ha både vita samt gula och vispa ihop dom, har du långt och tjockt hår går det åt två ägg.
Man använder det istället för.
Inte mycket till bild, men det var vad som fanns.

Det tar ett tag innan håret vant sig, men ge inte efter, numera tvättar jag håret max en gång i veckan. Vill du att håret ska dofta gott, välj en doftolja i sista sköljvattnet istället, men ägg luktar inte illa, det luktar bara ägg.
Glöm inte att gnugga håret ordentligt, den mekaniska rengöringen är av vikt.
Jag har extremfrissigt hår, exremt mycket hår på skallen och riktigt, riktigt tjocka, lockiga hårstrån.
Roligt nog, så har jag provat nästan allt. Men blev helt chockad av en sån enkel sak som Aussie's frizz release. Helt underbart!
#10 såg att där fanns många olika av märket Aussie, vilka av dom använder du?
- Paul Walker
Honung ska funka mot frissigt hår också har jag hört (jag har inte problem med det så jag har inte testat), det ska däremot om jag förstod det rätt inte gnuggas in utan strykas utanpå och sen sköljas ur efter att det verkat ett tag (det används som typ en inpackning nästan alltså)
Man ska kunna tvätta med honung också men då tror jag man spädde ut det först.
l'm back
#11 Frizz Release :)
#13 hoppsan, menar Frizz Miracle :)
#14 från vilket märke? :P
- Paul Walker
Balsammetoden funkar bra för frissigt hår.
18# Den är en jättebra budgetvariant! :)
17# Men inte för alla ;) Ibland är det inte värt att prova, då man kan få eksem och grejer, som jag fick.
#19 Får jag fråga vad du använde för Balsam då? Det är inte direkt vanligt att man får eksem, tvättbalsamen innehåller väldigt få ingredienser och är på så sätt vänligare än många andra produkter. Balsammetoden brukar kunna vara bra för de som lätt får eksem.
#19 Jo det är den, men som sagt så är de tyvärr de ända schampot som passar till mitt hår. Å då har jag testat produkter ifrån frisör och vanlig butik :/ Fast det finns ju mer än 20000 olika frisör produkter så har inte testat alla :P haha
#20 - Jag använde Balsam som var bra just för BM. Det jag menar är att, det är olika, och det kan vara både bra och dåligt. Däremot, nja, de med eksem bör inte hoppa över shampoot, utan gå till en väldigt mild variant. Exempelvis babyshampoo. Jag har mååånga års erfarenhet av eksem och hudproblem, och jag vet att har man grund för det, även om det inte visades innan (som inte jag visste), så kan det var något dåligt. Så det är inte alltid bra, men bra för de de funkar på. :)
#21 Haha men varför leta mer om du hittat något du tycker funkar? ;D Det är ju jättebra att du tycker den funkar. speciellt då den är billig också! ;) (wohoo i plånkan!!)
#22 Billig och billig kan jag inte påstå då den INTE är dryg :/
Men annars är jag nöjd! ;)
#23 Ähhh, billigare än mitt Aussie shampoo som går på ca 115 och räcker lika länge, om inte mindre ;) ;)
#24 Men hur mycket är de då? För de finns ju stora flaskor att köpa idag som rymmer 1,5 liter men dock inte alla märken som har de :/
Frisör produkt antar jag då? Och DE produkterna ska ju vara dryga! :O Det ska räcka med en 5 krona i handen!
#25 Jag vet inte riktigt.. Haha, men en 5 krona räcker inte ett skit åt mig, jag har tokmycket hår så det är bara att glömma, haha. Motbevisat många frissor som har sagt dittan och dattan och sen fått prova själv på mig och fått säga "oj", "du hade ju mer hår än vad jag trodde".. Hahahah ;)